TOP
El River Thames i unes casetes varador.

Tècnics de l’operació de salvament preparen el Pla de Reflotament del River Thames

Els tècnics de l’operació de salvament ja són a bord del River Thames, el vaixell de càrrega que es troba varat a Migjorn des de la matinada de dimarts. Aquest matí, des de la costa, s’ha pogut distingir els tècnics, contractats per l’armador,  prenent mesures del buc, de 87 mestres d’eslora i bandera de Vanuatu. A més, l’operatiu de salvament disposa d’un equip d’immersions que també està fent feines d’inspecció submarina. Cal recordar que els submarinistes del GEAS de la Guàrdia Civil ja realitzaren una observació dimarts, poques hores després que el vaixell hagués quedat varat, i no van observar cap dany al casc ni cap vessament contaminant. El River Thames no transporta mercaderia perillosa i a les seves bodegues carrega polpa d’argila i de fusta.
L’equip tècnic contractat per l’armador participa en les tasques d’avaluació prèvies a l’elaboració d’un Pla de Reflotament que garanteixi l’operació amb total seguretat i mínims riscos per a les persones i el medi ambient. De moment es desconeix quan podrà està llest l’operatiu per retirar el buc, de 35 anys d’antiguitat, del banc d’arena amb el qual topà per una presumpta negligència en la vigilància de la navegació. En tot cas, l’armador ha de presentar un Pla de Reflotament que haurà de ser aprovat per Capitania Marítima i supervisat per Salvament Marítim. Així mateix fonts pròximes a l’operatiu han revelat a Ràdio Illa que l’armador ha contractat un remolcador que ja ha posat rumb a Formentera i que seria més potent que l’R Sofía, que acudí fins al lloc de l’incident dimarts al matí.
Mentre els tècnics contractats per l’armador del River Thames fan els preparatius per a l’operació de reflotament, Salvament Marítim continua supervisant la situació del vaixell in situ, amb la presència a una distància prudencial del remolcador d’altura amb base a Palma, Marta Mata.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES