La Pimef fa costat als quiosquers
En una nota enviada als mitjans, la Pimef secunda “la gestió familiar i tradicional dels quioscos de Formentera”. Des de la patronal s’apunta que “molts visitants i clients afirmen que els quioscos són el contacte directe amb la Formentera autèntica i de sempre”, alhora que es destaca que aquests concessionaris, “amb el seu tracte familiar, proper, personal i sobretot amable, han aconseguit que Formentera sigui única a la Mediterrània”.
Bases poc encertades
Des de la petita i mitjana empresa no es posa en dubte el procés de licitació de les autoritzacions de platja donades a conèixer divendres, tot i que s’exclamen que “quan hi ha licitadors que ofereixen fins a vuit voltes o fins i tot més per un quiosc, i el guanyen, respecte al preu base del cànon, és que alguna cosa no ha funcionat de manera correcta”.
Així mateix, entenen que, “segurament les bases tècniques-econòmiques, sobretot les econòmiques, que configuraven la licitació d’aquests quioscos no han estat les encertades respecte a l’interès que volem tots per a la nostra illa”, i creuen que “era en aquest moment, el de l’elaboració i discussió de com havien de ser les bases, a més de legals, on s’havia d’haver posat tota l’energia, coneixement i astúcia”.
Perversió del concurs
A l’entendre de la patronal formenterera, posar les xifres que s’han posat en les ofertes de les licitacions “perverteix la fi en si mateix del concurs i cosa que és més greu, deixa fora als que van fer ofertes raonables i rendibles fruit de la seva experiència al capdavant d’aquestes concessions durant anys”.
D’altra banda, es demanen com es podran amortitzar les inversions proposades fent que el balanç al final d’any sigui positiu, i auguren que “segurament els preus que ens trobem en els quioscos de platja aquest estiu poc tindran a veure amb els que hi havia amb els antics gestors de les autoritzacions”.
Creuen, també des de la Pimef, que alguns dels nous concessionaris volen tenir presència a Formentera “per promocionar un cert producte en un altre lloc o una marca concreta en un altre àmbit”, i remarquen que els que no hi estaran, seran “els empresaris tradicionals que tenien fins ara la concessió i que tractaven de manera familiar i pròxima als clients i amics del seu quiosquet”.
“El principi de la fi”
Des de la patronal expliquen que han mantingut reunions amb l’administració i amb membres dels adjudicataris de les autoritzacions per tractar d’evitar el que ha acabat ocorrent.
En veure que això no ha estat possible, confessen que “no ens toca una altra que continuar treballant en tots els sentits i per totes les vies perquè el que ha succeït no sigui el principi, hi ha qui diu continuació, d’una pèrdua d’identitat com a destinació turística que ens pot costar molt cara”.
Finalment, es reflexiona que “si perdem la identitat i la peculiaritat, ens convertirem en un destí més, i això seria el principi de la fi”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.