Baleària anomenarà ‘Cap de Barbaria’ al ferri elèctric que incorporarà a la línia Formentera-Eivissa
Baleària ha triat un dels punts més emblemàtics de Formentera, el Cap de Barbaria, per a donar nom al primer ferri elèctric a l’estat de passatge i càrrega amb emissions zero a les estades i aproximacions a port, que unirà les Pitiüses a partir de principis d’estiu de l’any vinent.
Andrea Romero n’apadrinarà el botat
El ferri ‘Cap de Barbaria’ serà botat el pròxim 28 de setembre en les drassanes Armón de Vigo, i comptarà amb una jove padrina, l’atleta Andrea Romero, una de les grans promeses de l’atletisme estatal, que actualment competeix amb el Joventut Atlètica Elx i recentment s’ha proclamat campiona nacional en categoria sub-23 en els 5.000 metres.
Característiques del ferri
El nou ferri de la ruta Formentera-Eivissa promourà un viatge ecoeficient i sostenible. Podrà transportar 14 camions i 350 passatgers amb un consum d’energia molt ajustat, sense emetre gasos contaminants al port gràcies a la seva propulsió elèctrica alimentada per bateries. Gràcies a aquesta tecnologia i el seu disseny optimitzat, el ‘Cap de Barbaria’ serà el vaixell amb menor consum i emissions de la flota de la companyia, mantenint la capacitat de càrrega que requereix la ruta. A més, estarà preparat per convertir-se, en un futur, en un laboratori de proves per a l’ús d’hidrogen verd. El vaixell té 82 metres d’eslora i 15,5 de mànega, i podrà navegar fins a 14 nusos.
Quant al passatge, s’han prevalgut els espais exteriors enfocats al mercat d’estiu. A més, el ‘Cap de Barbaria’ serà fonamental per al subministrament de serveis essencials a Formentera. El disseny double ended i una propulsió elèctrica azimutal de 360 graus li permetran una gran agilitat en les operacions de càrrega i descàrrega i en les maniobres, la qual cosa compensarà la seva velocitat economitzada.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.