El Consell destinarà al nou servei de bus els 600.000 euros que preveu recaptar amb el Formentera.eco de 2023
El conseller insular de Mobilitat, Rafa González, ha explicat a Ràdio Illa que està previst que la pròxima temporada es recaptin 600.000 euros amb la taxa del Formentera.eco, el sistema de regulació d’entrada i circulació de vehicles. González ha assenyalat que aquests sous, juntament amb els 400.000 euros que el Govern balear aporta per a la mobilitat sostenible de l’illa, permetran cobrir el dèficit previst d’1 milió d’euros del primer any de funcionament de la nova contracta del servei d’autobús. (En aquest reproductor podeu escoltar l’entrevista íntegra).
González ha afirmat que la nova contracta d’autobús de Formentera suposa una despesa anual de 2 milions d’euros, molt per sobre dels 600.000 euros de la contracta actual. La resta de la despesa del servei de bus serà la que sufragarà, “a risc i ventura”, l’empresa que resulti concessionària. De fet, segons ha detallat, el cost del servei serà assumit pel Consell en un 60% i el 40% restant, anirà a càrrec de l’empresa i es finançarà amb els bitllets dels usuaris.
Sobre els terminis de licitació, el responsable de Mobilitat ha explicat que “s’ha de licitar aquest servei enguany”, si bé no ha assegurat que la nova contracta es pugui posar en funcionament abans de l’inici de temporada turística.
Increment previst dels usuaris del bus
González ha apuntat que el nou servei disposarà de 5 minibusos (menys de 9 metres), 5 midibusos (fins a 11 metres) i una unitat de reserva. Comptarà amb més parades, més línies i més freqüències, esdevenint “una alternativa” per a residents i visitants que no portin el seu cotxe a la nostra illa. Amb aquestes millores es preveu incrementar el nombre d’usuaris en un 31%.
En aquest sentit, el conseller ha detallat que l’actual concessionària, Autocares Paya, ja ha adquirit una unitat de minibús com les que contempla la nova licitació. El vehicle, que ja és a l’illa, però encara no ha entrat en funcionament a l’espera de rebre el certificat de garantia, és de combustió dièsel i de 8 metres de longitud, té el terra baix, de manera que facilita l’accés de cadires de rodes i cotxets, i compta amb 25 seients i un dispositiu per transportar-hi bicicletes. A més, és apte també per al transport escolar.
Sobre el fet que la contracta actual estigui prorrogada des de 2018 (o des de 2013 si no es tenen en compte els cinc anys de pròrroga previstos legalment), González ha exposat que el nou servei de bus no ha set viable econòmicament fins que s’ha recuperat la xifra d’usuaris d’abans de la pandèmia, ja que la caiguda patida durant 2020, que fou del 88%, encara s’arrossegà durant 2021.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.