TOP
El sistema consisteix a enviar enquestes per SMS als usuaris unes hores després d’haver estat atesos. ASEF

Nou sistema per conèixer les opinions dels usuaris de l’Àrea de Salut

L’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera (ASEF) ha posat en marxa, mitjançant la Unitat de Millora Contínua i Seguretat del Pacient, un sistema de mesurament de l’experiència dels seus usuaris que cerca avaluar el grau de satisfacció i la percepció sobre el servei rebut. La implementació d’aquest sistema per determinar la satisfacció dels usuaris de l’Àrea de Salut permetrà conèixer-ne l’opinió a fi d’adequar els processos a les necessitats que expressin, així com millorar l’atenció que se’ls presta.

El sistema consisteix a enviar enquestes via SMS als usuaris unes hores després d’haver estat atesos en alguna d’aquestes sis àrees: hospitalització, urgències, consultes externes, cirurgia major ambulatòria, rehabilitació i atenció primària. Des de l’ASEF s’estima que amb aquest sistema, que es preveu ampliar a més àrees, participarà entre el 25% i el 35% dels usuaris atesos. A més, el sistema permet als usuaris donar una resposta qualitativa afegint-hi comentaris, amb un límit de 350 caràcters, i també poden fer segmentacions avançades per especialitat, unitat, etc. i una valoració al final de l’experiència.

En la línia estratègica 7 d’Humanització de l’atenció sanitària del Pla Estratègic ASEF 2022-2024, es preveu fer enquestes de satisfacció i necessitats als usuaris de l’Àrea de Salut i implantar accions de millora derivades de l’anàlisi de les respostes. La utilització de mitjans digitals per oferir aquesta enquesta facilita l’enviament, l’emplenament i l’explotació de les dades i permet la creació de perfils de qüestionaris en funció de l’àrea assistencial en la qual hagi estat atès l’usuari i la segmentació per analitzar-ne els resultats i projectar les possibles millores.

Segons Maria Costa, coordinadora de la Unitat de Millora Contínua i Seguretat del Pacient, “aquest sistema no només ens possibilita mesurar i saber l’opinió dels usuaris després de l’atenció rebuda, sinó que ens permetrà saber de primera mà quines poden ser les àrees de millora i les accions que hem d’impulsar per respondre a la demanda dels usuaris. Aquestes enquestes són una eina efectiva no només de coneixement sinó de millora, una brúixola que ens assenyala el camí que hem de prendre”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES