Policia tutora: “Perdem la comunicació en el si de la família perquè hi ha la pantalla davant”
La policia tutora de Formentera, Pilar Daviu, reflexiona a Ràdio Illa sobre l’ús de la tecnologia digital per part dels infants i la necessària supervisió per part dels seus pares o tutors. Atesa la seva experiència, que passa per una estreta col·laboració amb els centres educatius, associacions de mares i pares i contacte directe amb els infants, l’agent ens convida a mantenir-nos alerta amb relació a l’ús que fem d’aquests dispositius com a adults i també del que permetem als nostres fills.
Així mateix, Daviu argumenta al voltant del fet que cada vegada des de més petits els infants facin ús del telèfon mòbil i proposa algunes alternatives per dinamitzar la comunicació intrafamiliar i entre companys d’aula més enllà de l’entorn virtual. Escolta aquí l’entrevista sencera.
Ciberassetjament i continguts per a adults
L’entorn digital ofereix oportunitats sense precedents perquè els infants i els joves es comuniquin, aprenguin, socialitzin i juguin. Ara bé, també comporta riscos seriosos. El ciberassetjament i altres formes de violència digital poden afectar els joves. Segons dades de Nacions Unides, més d’un terç dels joves a 30 països han reportat haver patit assetjament cibernètic, i un de cada cinc falta a l’escola a causa d’això.
D’altra banda, l’estudi de la UIB ‘L’accés, consum i conseqüències de la pornografia en l’adolescència de les Illes Balears’, assenyala que un 30% dels al·lots adolescents i entre el 5 i el 6% de les joves d’aquesta mateixa etapa fan un consum problemàtic de pornografia. L’estudi, en què hi han participat 3.500 estudiants d’entre 13 i 18 anys de les Illes, entre ells, alumnes de l’IES Marc Ferrer de Formentera, també revela que entre un 15 i 20% de les primeres experiències en el món de continguts per a adults és als 8 anys.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.