TOP
Vista del port de la Savina. APB

L’APB vol que les noves concessions de la Savina siguin “molt més llargues”

Javier Sanz (Madrid, 1949) és el nou president de l’Autoritat Portuària de Balears (APB) des del passat mes de setembre. En la seva primera intervenció a Ràdio Illa, ha assenyalat que les autoritzacions per a l’explotació dels espais portuaris han de tenir una durada més prolongada que l’actual: “Un dels objectius” és “intentar que les concessions siguin molt més llargues perquè es pugui invertir i recuperar les inversions”. Cal recordar que actualment les dàrsenes de Ponent (gestionada per Port Med) i de Llevant (Puertos y Litorales Sostenibles) compten amb autoritzacions administratives d’una durada màxima de tres anys, amb pròrrogues incloses.

En aquest sentit, els mateixos usuaris de les dàrsenes han lamentat en repetides ocasions que la incertesa pel que fa a la permanència dels gestors d’aquests espais influeix negativament en la marxa dels seus negocis. Sanz no ha concretat de quants anys haurien de ser els nous títols habilitants, tot i que sí que ha afirmat que s’estudiaran “els terminis màxims que determini la llei”.

Javier Sanz Fernández, president de l’Autoritat Portuària de Balears. APB

 

Les tarifes del port de la Savina
Sobre els alts preus que els usuaris del port de la Savina han denunciat que han d’assumir, Sanz ha indicat que “és un tema relacionat amb les concessions”. A més, ha opinat, en referència a l’escenari actual, en què diverses empreses i particulars han migrat, deixant locals buits i places lliures per a les embarcacions: “No és bo que hi hagi amarratges desocupats” per això “en les noves concessions es valorarà amb molta cura el tema de les tarifes”. Tot i això, Sanz ha desmentit que l’APB prioritzi l’interès econòmic a l’hora d’atorgar l’explotació dels espais portuaris i ha citat altres criteris que sí que s’han de tenir en compte com la sostenibilitat, els serveis o les característiques de les instal·lacions.

Club Nàutic de Formentera: “S’hauria de veure”
D’altra banda, el nou cap de l’APB, que és president de la Reial Federació Espanyola de Vela i en anteriors etapes havia set president del Reial Club Nàutic de Palma, ha assenyalat que quan es renovin les concessions “s’hauria de veure” si es donen solucions a la demanda d’amarratges socials al port i a les reclamacions del Club Nàutic de Formentera, que des de fa anys, sol·licita un espai per a la navegació esportiva a la Savina.

Nou edifici d’aparcaments al port 
D’altra banda, el president ha confirmat que en el mes de juny hauria d’estar llesta la nova marina seca del port destinada al xàrter nàutic i altres intervencions que ja anuncià després del darrer Consell de Navegació de la Savina, com les obres en el dic principal i el trasllat de les instal·lacions que actualment es troben a la Casa del Mar a un edifici de la dàrsena de Llevant. En aquest sentit, ha agregat que on avui dia hi ha la Casa del Mar està previst edificar-hi un nou aparcament per a vehicles, ja que la falta d’espai per estacionar els cotxes és una de les queixes dels usuaris del port. Tot i l’anunci, Sanz no ha detallat els terminis aproximats per escometre aquesta obra.
Paral·lelament, Sanz ha desmentit que l’APB sigui l’administració competent a l’hora de limitar el nombre màxim de trajectes que cobreixen la ruta entre les Pitiüses, tal com afirmà a Ràdio Illa el passat novembre el director general de Transport Marítim i Ports del Govern balear, Antoni Mercant.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES