TOP
Imatge de la sessió del Consell d’Entitats dedicada al Formentera.eco del passat 14 de febrer.

El Formentera.eco està cobrant la taxa de temporada mitjana als vehicles de juliol i agost

El sostre d’entrada de vehicles Formentera.eco d’enguany ha començat a funcionar l’1 de juny, com estava previst, tot i que no s’estan complint totes les condicions de la regulació validades en el Consell d’Entitats, aprovades en el Ple insular del passat mes febrer i posteriorment publicades en el BOIB (Butllletí Oficial de les Illes Balears).

Taxa de temporada mitjana per a la temporada alta
D’una banda, no s’està aplicant la taxa diària per als mesos de juliol i agost per a cotxes i motos de no residents a les Balears. Aquesta taxa hauria de ser de 9 euros per cotxe i de 4,5 euros per moto durant aquests dos mesos de temporada alta, però fins ara, els interessats estan abonant la quantitat prevista per als mesos de juny i setembre, de 6 euros per turisme i de 3 euros per motocicleta.
El cap insular de Mobilitat, Pipo Vulpis, ha exposat que “l’1 d’agost o abans” començarà a aplicar-se la taxa aprovada per Ple i ha aclarit que els usuaris que haguessin fet la reserva per a l’agost en una data prèvia, és a dir, pagant 6 o 3 euros per dia, no veuran incrementada la tarifa. Vulpis ha lamentat aquesta situació i, a través del servei de Comunicació insular, ha assenyalat que “els problemes deriven principalment del proveïdor de serveis contractat amb un contracte menor que no té la capacitat de resoldre constantment problemes d’origen informàtic i les modificacions a realitzar per aplicar l’ordenança 2024. Totes les modificacions informàtiques porten un temps de prova necessari fins que són definitivament estables i no creen problemes o errors als usuaris i a la part administrativa”. Així mateix, el director insular ha recordat que, abans de l’entrada en vigor del Formentera.eco de l’any passat, entre març i maig de 2023, també s’aplicà la tarifa de l’any anterior.

Una de les càmeres de control de Formentera.eco a la Savina.

 

Pendent la publicació de les propostes de sanció 
D’altra banda, enguany el web Formentera.eco no està publicant les propostes de sanció per als vehicles que circulin per la nostra illa sense la pertinent autorització, com s’estava fent des del 2019, primer any de funcionament de la mesura. Vulpis ha indicat que les propostes seran publicades quan es culmini l’automatització d’aquest apartat, que està pendent “d’una qüestió administrativa”. El director insular, que ha remarcat la necessitat de fer aquesta passa per millorar en eficiència, no ha indicat quin nombre de propostes de sancions s’han registrat fins avui, si bé ha afirmat que una vegada l’automatització estigui completada, “en pocs dies” es publicaran les dades dels vehicles que han circulat sense autorització des de l’1 de juny.

La quota màxima de vehicles de l’any passat
Finalment, el web Formentera.eco ha mostrat la quota màxima de cotxes de visitants de l’any passat (1880 vehicles), almenys fins al 10 de juliol, és a dir, 40 dies més tard que començàs a aplicar-se la regulació. Aquesta setmana, però, la quota màxima que apareix en el portal ja és l’aprovada per enguany, quedant en 1805.

“No hi ha prou recursos” 
Sobre el funcionament de la regulació d’entrada i circulació de vehicles de 2024, Vupis, a través de l’àrea insular de Comunicació, ha agregat que “el projecte Formentera.eco sembla senzill, però en realitat és molt complex perquè no hi ha prou recursos per aplicar-lo dia rere dia de forma correcta”. En aquest sentit, ha apuntat que l’àrea de Mobilitat “no està dimensionada per absorbir una quantitat de treball tan important i amb dedicació total com el Formentera.eco”. A més, destaca que “el departament de Mobilitat no s’ocupa només del Formentera.eco (…) i hi ha temes molt importants com els projectes pels fons Next Generation, [la gestió del sector del] taxi, etc. que obliguen a donar prioritat a alguns casos”. En relació amb això, s’ha concretat que enguany “s’ha donat prioritat a la millora del perfil per als rent a car autoritzats de l’illa. Aquest treball ha set complicat i llarg a causa de la poca adaptabilitat del proveïdor informàtic”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES