TOP
Vista aèria de la Mola.

Telefónica admet una “avaria de hardware” en la cobertura mòbil i espera solucionar-la “com més aviat millor”

Clients de telefonia mòbil de diverses companyies, entre elles Movistar, Yoigo i Vodafone, han fet saber a Ràdio Illa que des de dimarts han detectat problemes de cobertura en diferents punts de Formentera, tot i que la Mola seria la zona més afectada. Els usuaris han explicat que s’han trobat sense cobertura no només a l’altiplà, sinó també a Sant Francesc i en algunes zones de Migjorn. A més, el sector del taxi ha lamentat les dificultats que suposa haver de prestar servei a les zones ‘fosques’ o sense cobertura de l’illa. Així mateix, a les entitats financeres han deixat de funcionar amb normalitat els caixers automàtics i algunes operacions bancàries s’han hagut d’ajornar.

Ja ha arribat la peça de recanvi
Davant d’aquesta problemàtica, Telefónica ha informat Ràdio Illa que “s’ha produït una avaria de hardware en una instal·lació que dona cobertura mòbil a la zona. Per substituir els elements avariats, ha calgut portar des de fora de l’illa un recanvi. Els tècnics ja tenen el recanvi a Formentera i estan treballant per solucionar com més aviat millor la incidència”.
Sobre les possibles compensacions econòmiques per als perjudicats, l’àrea de comunicació de la multinacional ha indicat que els clients de Movistar afectats “hauran de contactar amb el 1004 o el 1489 (les empreses) per obrir una reclamació”. A més, també es pot reclamar a través de l’APP Mi Movistar. Així mateix, els clients de totes les companyies poden reportar la falta dels serveis contractats a l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions.

Consubal explica com reclamar
Arran d’incidents similars als registrats aquests dies, Consubal explicà el 2022 a Ràdio Illa que els clients d’empreses de telefonia que pateixin una caiguda de serveis tenen dret a reclamar la devolució de la part proporcional de la factura en què no han gaudit de la prestació. Des de Consubal recomanen que la reclamació es faci per escrit, accedint a les vies de comunicació que cada operadora ofereixi en el seu web. En cas que la companyia no respongui en 10 o 15 dies, aquesta organització aconsella fer arribar la reclamació a la Direcció General de Consum del Govern balear. Així mateix, Consubal apunta que es podrien reclamar altres perjudicis derivats de la caiguda del servei, com per exemple en el cas d’una empresa que no hagués pogut seguir amb la seva activitat ordinària.

No és un cas aïllat
Les avaries en els serveis de telefonia i dades d’internet mòbils no són un fenomen aïllat a Formentera. Per mor d’aquesta reiterada problemàtica, el novembre de 2022 representants del Consell de Formentera celebraren una reunió amb directius de Telefónica, Orange i Vodafone, així com un delegat del Ministeri de Transformació Digital. En aquella trobada el Consell va demanar a les operadores que fessin un manteniment no sols reactiu, sinó també preventiu de les infraestructures, i es destacà que quan la ciutadania detecti incidències en els serveis de veu o dades, les comuniqui a la seva companyia i també les reportin a l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions.
Avui de matí, Ràdio Illa ha contactat amb l’àrea de Comunicació del Consell de Formentera per saber si el conseller de Noves Tecnologies, Artal Mayans, tenia previst emprendre alguna acció davant d’aquesta problemàtica. A la tarda, l’àrea de comunicació ha indicat que el conseller podria donar resposta entre demà i la setmana vinent.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES