TOP
Una barca de la línia entre les Pitiüses. Arxiu

Sa Unió alerta de la pèrdua de la primera i última barca

Avui dia la darrera barca entre Eivissa i Formentera ha passat a ser a les 22 h, mentre que l’hivern passat era a les 22.30 h. A més, la primera barca de Formentera a Eivissa, que fins ara sortia a les 5.30 h-5.45 h, deixarà de ser-hi a partir de l’1 de novembre i passarà a les 6.30 h, segons ha comunicat Sa Unió i ha comprovat Ràdio Illa.

Sense cobertura legal
La coalició de PP i Compromís assenyala en una nota que, “com cada any, els drets dels formenters es veuen seriosament perjudicats i, com cada any, s’ha de fer constar que continuem sense cap cobertura legal que ens doni la garantia que hi haurà una barca a primera hora (5.45 o 6 h) Formentera-Eivissa i una a darrera hora Eivissa-Formentera (22.30 h-23 h) fora de la temporada estiuenca”.

Retard de 14 anys
Així mateix, Sa Unió recorda que l’any 2010 el Parlament de les Illes Balears aprovà la Llei 11/2010, de 2 de novembre, d’ordenació del transport marítim de les Illes Balears, la qual en la disposició final primera establia un termini de sis mesos per aprovar les normes reglamentàries o disposicions administratives que requerissin per al desplegament i aplicació de la llei.
“Malauradament”, prossegueix el comunicat, “passats 14 anys des de l’aprovació de la llei, encara no s’ha aprovat el Decret pel qual es desenvolupa el règim especial de prestació dels transports marítims entre les Illes Balears”.

“No són capricis, sinó veritables necessitats”
A més, concreta Sa Unió “la Llei conté un capítol i una disposició addicional dedicats als drets específics per als residents empadronats a l’illa de Formentera que requereixen un nivell de protecció major atès que per la seva situació geogràfica depenen exclusivament del transport marítim per a garantir un nivell adequat de connectivitat i de subministrament de mercaderies”.
Per tant, “les reclamacions dels formenterers no són capricis, sinó veritables necessitats que tenen molts de formenterers per temes de connectivitat aèria, salut, administratius o educatius, i per les quals són necessàries aquestes embarcacions a primera i darrera hora que ajudin a mitigar la triple insularitat que patim”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES