TOP
Imatge d’arxiu de la Residència de Majors. CIF

Fill d’un usuari de la Residència: “La sort és que el personal que hi ha té un gran valor humà”

Dos familiars directes d’usuaris de la Residència han mostrat la seva preocupació per la situació en aquest equipament sociosanitari.

D’una banda, el fill d’una usuària ha declarat: “És cert que des de fa mesos veiem que la qualitat d’assistència que estan rebent els nostres majors ha baixat en comparació a la que rebien temps enrere (…). També fa temps que falta personal d’infermeria i això és un problema que encara no s’ha resolt”, apuntant que, com ha confirmat el Consell, una de les dos infermeres es troba de baixa des de fa mesos.

A més, el familiar ha recordat que recentment els usuaris “han estat més de deu dies sense aigua calenta i tampoc s’han pogut dutxar com tocava”, una incidència que ja s’ha solucionat, informa el Consell. Així mateix, ha manifestat que “en el Centre de Dia els tècnics ofereixen una sèrie d’activitats que a la Residència no hi són”. En aquest sentit, treballadores de l’equipament han detallat a Ràdio llla que quatre dels usuaris de la Residència van a fer activitats al Centre de Dia, mentre que la resta no gaudeixen d’aquesta dinamització.

“No et deixa tranquil”

D’altra banda, un altre fill d’un usuari ha exposat que les famílies parlen d’aquesta situació i que fa mesos que “la qualitat del servei” noten que “ha baixat”. No obstant això, ha apuntat que “la sort és que el personal que hi ha té un gran valor humà”, però que la situació, en tot cas, “no és fàcil” ni per a les treballadores ni per als usuaris. A més, ha indicat que el fet que durant les nits només es quedi un treballador sociosanitari per 18 usuaris o que hi hagi una única infermera per a tota la Residència, “no et deixa tranquil”.

Així mateix, ha declarat que als usuaris se’ls havia servit el “menjar fred” en diverses ocasions, un fet que es va comunicar al personal i es va solucionar.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES