TOP
Toni Mayans, Toni des Pla i Toni Ribas, Toni d’en Jai. Arxiu

“El sofrit pagès no s’ha de remenar, s’ha de sacsejar”

Toni Ribas, Toni d’en Jai (restaurant Sa Platgeta), i Toni Mayans, Toni des Pla (restaurant Vogamarí), ambdós membres de l’Associació Gastronòmica Es Forn, revelen a Ràdio Illa els secrets per fer un bon sofrit pagès, un plat contundent per aportar calories en els mesos d’hivern.

Els cuiners han explicat que la carn convé que no sigui molt jove per evitar que s’esmicoli durant l’ebullició. Els temps aproximats recomanats per bullir la carn depenen: en el cas del corder, una hora; per al pollastre pagès, uns 45 minuts, i per a les costelletes de gorrí, poc més d’una hora. El brou l’aprofitarem per servir una sopa de fideus abans del sofrit. A més, el mateix brou el farem servir per anar banyant, a poc a poc i a cullerades, el sofrit. D’aquesta manera aconseguirem que la carn tengui una pel·lícula daurada, una textura cruixent per fora i tendra per dins.

El patató l’haurem de capolar i fregir abans de ficar-lo a l’olla. A més, la sobrassada, el botifarró i la xulla també haurem de sofregir-les abans de sumar-les a l’olla, juntament amb el patató frit i la carn ja bullida. A l’olla també podem calar-hi pebrera vermella prèviament fregida.

A foc mitjà i amb l’olla tapada, anirem sofregint tot el conjunt d’ingredients, sense oblidar que hem d’anar-ho regant amb brou i agregar-hi una picada feta amb all i julivert, safrà, una mica d’ametlla picada i nyora. És important no oblidar que no s’ha de remenar, sinó que cal sacsejar l’olla per protegir la integritat i textura dels ingredients. En una hora de sofregir, aproximadament, ja tendrem el nostre sofrit pagès. Bon profit!

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES