TOP
Imatge del web formentera.eco.

El Formentera.eco de 2025 inclourà una ampliació de la quota de vehicles de residents a Eivissa

La consellera de Mobilitat, Verónica Castelló, ha anunciat a Ràdio Illa que en el Consell d’Entitats d’aquest dijous, convocat per definir el Formentera.eco 2025, presentarà dos propostes per establir un nou sostre de vehicles, tot i que encara no les ha concretat. El que sí que ha avançat és que caldrà ampliar la quota de vehicles de residents a Eivissa, que actualment és de 220 cotxes i 20 motos per dia. Podeu escoltar l’entrevista sencera en aquest enllaç.

La consellera ha recordat que, per llei, el límit que estableix Formentera.eco ha de satisfer la demanda dels residents de l’altra pitiüsa, per la qual cosa s’haurà de redistribuir la quota límit de vehicles en funció d’aquest increment dels cotxes i motos d’eivissencs. De la mateixa manera, destaca Castelló, la futura regulació d’entrada de vehicles d’Eivissa també haurà de contemplar la quota que satisfaci la necessitat dels formenterers.

Verónica Castelló a Ràdio Illa. Arxiu

 

D’altra banda, cal tenir en compte que els terminis que estableix la llei entre l’aprovació de les condicions del nou formentera.eco per part del ple i la seva posada en funcionament, no permetran que enguany s’ampliï el període de regulació del formentera.eco, tal com suggerí la PIMEF el 2024, i que és de l’1 de juny al 30 de setembre. Finalment, la titular de Mobilitat ha assegurat que la previsió és poder consensuar en el Consell d’Entitats la proposta per al formentera.eco 2025 i sotmetre-la a debat i votació en el pròxim ple del Consell.

Barques de la migració apilonades a la planta des Cap, a mitjan gener.

 

L’enretirada de barques de la migració 

La també consellera de Medi Ambient ha apuntat que després que el Consell hagi enretirat 15 embarcacions de la migració irregular abandonades en el litoral de Formentera, encara en queden “set o vuit” en diverses zones de l’illa, entre les quals s’Estufador, cala Saona i Llevant. Per la qual cosa, ha afirmat Castelló, s’activarà una nova contractació amb la finalitat de retirar aquestes embarcacions restants.

Així mateix, ha recordat que a la planta de Transferència des Cap hi ha “una vuitantena” de barques que han set retirades pel Consell entre 2022 i l’actualitat. En aquest sentit, ha assenyalat que la Delegació del Govern ha adjudicat un contracte, en vigor fins a l’abril, perquè l’empresa Herbusa s’encarregui del trasllat de les barques a Eivissa, on procedirà a la seva destrucció. De fet, Ràdio Illa ha tengut coneixement que ahir començaren els trasllats d’aquestes embarcacions cap a l’illa veïna.

Embarcacions de la migració provinents de Formentera són dipositades a Eivissa.

 

El veler des Molí de Sal

Així mateix, la consellera ha declarat que “és molt complexa” la situació de l’Helisara, el veler de 23 metres d’eslora que està encallat prop del restaurant Es Molí de Sal, a ses Illetes, des de la dana del 14 d’agost de 2024. Castelló ha afirmat que “les administracions involucrades competents” en aquest espai inclòs en el Parc Natural de ses Salines, “no se’n volen fer responsables, els propietaris tampoc i el Consell tampoc pot fer-ho” per la gran despesa que suposa.

En aquest sentit, la titular de Medi Ambient ha recordat que el cost per retirar aquest imponent veler –amb el qual navegà el cèlebre director Herbert von Karajan– es calcula en uns 400.000 euros, segons les informacions que facilità l’anterior director insular de Litoral, Asier Fernández. Per aquests motius, Castelló ha assegurat que el Consell farà la petició “formal” a altres administracions perquè s’encarreguin de la seva enretirada.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES