TOP
Imatge institucional del 112. CAIB

El 112 gestiona 1.424 emergències a Formentera durant 2024

Durant l’any 2024, el 112 va gestionar 1.424 emergències a Formentera (gairebé quatre al dia de mitjana), mentre que a Eivissa en foren 19.041, a Mallorca 109.83 i a Menorca 19.041, segons informa el Govern.

Les incidències ateses pels operadors d’emergències en el conjunt de les Illes Balears durant l’any 2024 han pujat un 3% respecte al 2023 (132.150 incidents), amb una mitjana de 373 incidents gestionats diàriament. Cal destacar que les incidències més comunes han estat les emergències i consultes mèdiques, que representen el 33% dels incidents gestionats durant el 2024 (44.993). Per darrere, els accidents de cotxe han representat el 5,1%, les baralles el 4,4%, les agressions físiques el 3,5% i els accidents domèstics el 3%.

Els operadors del servei 112 han atès una mitjana diària de 2.254 telefonades, tot i que al mes de juliol i agost, aquesta mitjana es va incrementar fins a les 3.032 i 3.144 telefonades diàries, respectivament. El mes amb menys telefonades diàries va ser gener, amb 1.585.

Respecte als idiomes, el 72,33% de les telefonades ateses s’ha fet en castellà, el 21,28% en català, i el 6,07% restant s’han atès en anglès, alemany, francès i italià.

Tres psicòlegs de guàrdia a Formentera

Quant a la mobilització de psicòlegs d’emergències per atendre les víctimes i els seus familiars, durant l’any 2024 s’han activat en 289 ocasions, quasi un 27,8% més que l’any anterior. Concretament, a Formentera han intervingut en vuit emergències, a Eivissa en 20, a Mallorca en 226 i a Menorca en 35 i a Formentera en 8.

En aquest sentit, la dotació del nou conveni signat el passat mes de juny entre el Govern i el Col·legi de Psicòlegs de les Illes Balears s’ha incrementat en un 54% respecte a l’anterior, de manera que hi ha professionals de psicologia disponibles les 24 hores del dia: 3 a Formentera, 6 a Eivissa, 10 a Mallorca i 5 a Menorca.

1.856 bromes 

Així mateix, el 112 ha rebut durant el 2024 un total de 186.416 telefonades que no havien de menester cap servei d’emergències, quasi un 34% menys que durant el 2023. La gran majoria d’aquestes telefonades no procedents s’han degut a errades de marcació o han estat generades per la mateixa xarxa telefònica, tot i que 1.856 d’aquestes telefonades s’han degut a bromes dels ciutadans.

Cal destacar que al voltant del 60% de les telefonades entrants a través del mòbil (només mòbils nacionals amb sistema operatiu Android) ja ho fan amb posicionament AML (localització mòbil avançada), una tecnologia implantada des de l’any 2022 que permet precisar en un radi aproximat d’entre 4 i 20 metres la ubicació de les persones que telefonen al 112, gràcies a la informació que facilita el seu mòbil, mentre que, amb el sistema tradicional que hi havia, la precisió oscil·lava aproximadament entre 2 i 5 quilòmetres en àrees urbanes, i entre 40 i 50 quilòmetres a zones muntanyoses.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES