TOP
Ferrer, Portas i Herrera a la seu del Consell. CIF

Portas es reuneix amb Herrera i Ferrer, que anuncien que l’Estat invertirà un milió per al regadiu amb aigües regenerades

El president del Consell Insular de Formentera, Óscar Portas, s’ha reunit aquest divendres per primera vegada amb la diputada al Congrés, Milena Herrera (PSOE), i el senador Juanjo Ferrer (coalició progressista Eivissa i Formentera), en el marc de la ronda de contactes amb els representants polítics que tenen veu a les Corts Generals.

Aquesta trobada marca l’inici d’una línia directa de treball polític i institucional per traslladar, de manera coordinada, les principals preocupacions i necessitats de l’illa, segons indica un comunicat insular.

Obres per al sistema de regadiu

En clau d’inversions, la diputada Herrera i el senador han anunciat l’inici imminent de les obres per al sistema de reg amb aigua regenerada, a càrrec de l’empresa pública Tragsa, amb una inversió d’1 milió d’euros i un termini d’execució de 12 mesos. Aquests treballs preveuen una millora de la qualitat de les aigües de la planta de depuració, una més bona eficiència del bombeig de la xarxa de regadiu i implementació de mesures de telecontrol i automatització. Es donarà servei als cultius més importants de la zona: petites vinyes, garrovers, figueres i ametllers, segons destaca un comunicat de la coalició.

Imatge d’arxiu de la bassa de reg de Formentera.

 

Atenció als joves i nens migrants

En aquesta primera presa de contacte, Portas ha exposat la proposta aprovada en el ple celebrat ahir sobre l’impacte econòmic que suposa per a Formentera l’arribada de menors migrants no acompanyats. El president ha remarcat la urgència d’un increment de recursos humans i econòmics per part del Govern de l’Estat per garantir una resposta adequada.

Habitatge i inversions estatals

També s’ha abordat la problemàtica de l’habitatge, especialment la dificultat per allotjar agents de les forces i cossos de seguretat de l’Estat destinats a l’illa.

D’acord amb el comunicat de la coalició, Portas ha plantejat la possibilitat d’ampliar la caserna de la Guàrdia Civil de Formentera. Tot i que en aquests moments la plantilla està completa -les instal·lacions compten amb pisos pels agents- Formentera reclama més efectius, sobretot pel servei marítim.

Així mateix, la coalició remarca que la crisi de l’habitatge ha estat un dels altres temes tractats a la reunió. En la seva nota, assenyala que l’únic projecte públic iniciat és la construcció de 17 habitatges protegits a Sant Ferran, una iniciativa impulsada per l’anterior Govern balear. Les obres es troben no obstant paralitzades perquè l’empresa adjudicatària hi ha renunciat, i per això s’haurà de treure a concurs de nou. La diputada i el senador han plantejat al màxim responsable del Consell buscar més sòl públic per cedir-lo per habitatge.

A més, en la trobada s’han tractat altres qüestions com el conveni de carreteres i la necessitat que Formentera pugui accedir a fons estatals destinats a les administracions insulars.

Lluita contra la violència de gènere

Herrera també s’ha interessat per la dotació de personal per combatre la violència de gènere, mentre que Ferrer ha posat damunt la taula la històrica demanda de Formentera per comptar amb un senador propi. Tots dos han expressat la seua disposició a treballar conjuntament per donar resposta a les demandes de l’illa.

Finalment, s’ha parlat del futur del port de la Savina i, segons la nota insular, tots dos representants han felicitat el president Portas per haver assolit un consens institucional amb totes les forces polítiques del Consell.

Finalment, els tres representants públics han acordat continuar treballant de forma conjunta per a poder millorar els serveis cap a la ciutadania de Formentera.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES