A l’espera del vistiplau de la Comissió Europea per aprovar el decret de Transport Marítim abans de la temporada 2024
El Govern balear espera que el Decret de Transport Marítim estigui aprovat abans de l’inici de la temporada turística de 2024, segons ha anunciat a Ràdio Illa el director general de Transport Marítim i Ports del Govern balear, Antoni Mercant.
Aquesta normativa, que es troba en la darrera fase de tramitació, a l’espera del vistiplau de la Comissió Europea, desenvoluparà la Llei de Transport Marítim aprovada el 2010 i preveu convocar un concurs per establir una obligació de servei públic per al primer vaixell que salpa cap a Eivissa (6 h) i el darrer que surt cap a la Savina (22.30 h).
Aquests trajectes, essencials per garantir la mobilitat dels formenterers, no estan garantits durant aquest hivern, segons ha confirmat la patronal de les navilieres APEAM a Ràdio Illa, ja que tenen una baixa ocupació i fora de la temporada turística no són rendibles. Per aquest motiu, i mentre no s’aprovi el decret en tramitació, Mercant assenyala que el Govern demana que les navilieres “facin un esforç” per mantenir la primera barca del matí, que actualment és a les 6.30 h, fins que es puguin garantir els enllaços de primera i darrera hora mitjançant un concurs públic.
Trajectes mínims durant la temporada i l’hivern
D’altra banda, aquesta norma en tramitació estableix les freqüències mínimes en temporada (70) i durant l’hivern (36) però no fixa un nombre màxim de trajectes entre les Pitiüses. En aquest sentit, Mercant ha assenyalat que és l’Autoritat Portuària de Balears (APB) la competent per aprovar aquesta regulació.
Així mateix, Mercant exposa que el decret tampoc entra en fixar un sostre màxim d’excursions marítimes d’un sol dia. En canvi, amb la finalitat de diferenciar-les dels serveis regulars entre les Pitiüses, sí que estableix que les excursions han de tenir una durada mínima de 4 hores i màxima de 12 hores.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.