Accident del Ferri FRS: Estable dins la gravetat el nen traslladat a Son Espases
La Conselleria de Salut i Consum ha actualitzat aquest migdia la informació assistencial de l’accident marítim del ferri San Gwann propietat de la companyia alemanya FRS, que feia el trajecte Eivissa – Formentera ahir de nit. Així, el nen de 10 anys que va haver de ser evacuat d’urgència en helicòpter des del mateix punt de l’accident a l’illot des Malvins, a poca distància del port de Vila, roman estable dins de la gravetat en la Unitat de Vigilància intensiva de Pediatria de l’hospital Són Espases, a Mallorca. Un altre menor de dotze anys que també va ser evacuat per via aèria ha rebut l’alta aquest matí.
En la seva nota de premsa, la Conselleria de Salut i Consum també informa que tres adults segueixen ingressats amb politraumatismes menys greus, tot i que no es tem per la seva vida. Les cinc persones ingressades són de nacionalitat espanyola. Altres 20 ferits que van ser traslladats a l’Hospital Ca Misses o a la Policlínica La nostra Senyora del Rosari en els moments posteriors a l’accident han set donats d’alta aquesta matinada i matí.
Investigació en marxa
En compareixença de premsa aquest matí en el port d’Eivissa, el conseller de Mobilitat del Govern balear, Josep Marí Ribas i el Capità Marítim d’Eivissa i Formentera, Luis Gascón, no han donat massa detalls de les causes de l’accident que ahir nit va sobresaltar les dues illes Pitiüses i que va fer saltar totes les alarmes. En aquest sentit, Gascón ha assegurat que ara mateix ha de mantenir “un vel de prudència” perquè hi ha un procés d’investigació que tot just s’ha encetat, explicant que ara els esforços se centren “en la gestió de l’emergència” i que “després, amb tranquil·litat, es depuraran responsabilitats, que, ha declarat, en aquests casos poden ser penals. Així i tot, ha avisat Gascón, les conclusions de la investigació poden arribar a trigar un any, quan finalitzi la recerca que ha iniciat la Comissió Permanent de Recerca d’Accidents i Incidents Marítims, un òrgan col·legiat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana aliè a la Capitania Marítima. Respecte d’això, el Capità Marítim ha aventurat que la majoria dels accidents marítims d’aquestes característiques es solen produir per “un error humà”.
Gascón sí que ha explicat que la topada contra l’illot, pràcticament enfront de la bocana des port i pocs minuts després de salpar de Vila a les 21:30, va ser de molta virulència perquè el ferri, amb 35 passatgers i 12 tripulants a bord, ja navegava a una velocitat elevada, una circumstància normal en un vaixell de passatge en aquest punt.
En aquest sentit cal fer esment a un vídeo que va circular per les xarxes socials poca estona després de l’accident marítim i gravat des de dins el San Gwann en els moments immediatament posteriors al xoc, on es pot apreciar l’estat de nerviosisme del passatge i com, enmig d’un bassal de sang, la tripulació assisteix a un dels ferits. Segons Gascón, les persones dins el ferri van passar molta por.
Moments posteriors a l’accident i tasques de salvament
A les 2 del matí, més de quatre hores després de l’accident, FRS va emetre un comunicat en el qual explicava que la companyia havia “posat en marxa un protocol de seguretat i emergència, informant immediatament a les autoritats de la circumstància.” En aquest sentit, FRS assegura que la tripulació va assistir a tots els accidentats i ferits fins que tots ells foren evacuats.
La primera embarcació a arribar als llocs dels fets va ser una barca d’esbarjo que va presenciar l’accident i que va acudir al rescat del ferri pocs minuts després de l’impacte. Ràpidament també es van mobilitzar la ‘Salvamar Acrux’ i la ‘Guardamar Polimnia’, a més de l’embarcació dels Pràctics, el ‘Castaví Jet’ de la naviliera eivissenca Trasmapi i empreses especialitzades, va informar Salvament Marítim.
Poc després de les onze de la nit l’helicòpter ‘Helimer 205’ de Salvament Marítim va procedir a l’evacuació del primer menor ferit de gravetat, que es trobava inconscient i sagnant, fins a l’Hospital Ca Misses. Finalment, al voltant de les 23.20 hores, després que l’helicòpter traslladés al menor ferit greu, va començar l’evacuació cap al port de la resta del passatge. El ferri ‘Castaví Jet’ va col·laborar en aquesta operació ajudant a les llanxes de Salvament Marítim. En el port d’Eivissa, el dispositiu es va desplegar en el moll comercial aprofitant una gran carpa ja instal·lada amb anterioritat. En aquest espai foren atesos els passatgers i els membres de la tripulació del vaixell accidentat.
Reflotament del San Gwann
Segons ha declarat el Capità Marítim d’Eivissa i Formentera, Luís gascón, en la roda de premsa d’aquest matí, la naviliera FRS, propietària del ‘San Gwann’, té tres dies a partir d’avui per a presentar un pla de reflotament des del mateix illot des Malvins. El capità també ha confirmat que el xoc no ha provocat abocaments de substàncies contaminants, com a combustible o olis procedents de l’embarcació.
Gascó ha afegit que en el vaixell, que ha sofert danys de consideració en la zona d’estribord de la seva proa, romanen el capità i quatre tripulants.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.