Alejandra Ferrer, sobre el futur del port: “Dins de l’APB tot es mou per motius econòmics”
La portaveu de Gent per Formentera (GxF), Alejandra Ferrer, s’ha mostrat “preocupada per la falta d’empatia de l’Autoritat Portuària (APB) cap a Formentera”, amb relació als plans de l’ens portuari per al futur del port de la Savina. La consellera ha declarat: “Des del moment en què com a APB es considera que es poden prendre decisions a 25 anys, és a dir, a una generació, sense comptar amb el poble de Formentera, ens trobam amb un sistema de funcionament molt perillós i més si sabem que dins de l’APB tot es mou per motius econòmics”.
Ferrer, que ha recordat el consens entre Sa Unió, GxF i PSOE per sol·licitar que l’APB sotmeti el projecte per a la Savina a un procés de participació ciutadana a través del Consell d’Entitats, ha afirmat: “Des d’APB s’ha dut d’amagat [el projecte] fins fa molt poc i ara, molt ràpidament, ho volen dur endavant quan han tengut més de dos anys per tractar aquest tema de manera oberta i transparent”.
Cal assenyalar que poques hores després d’aquestes declaracions, Javier Sanz, president de l’APB ha descartat participar en una sessió del Consell d’Entitat per presentar el projecte de futur per al port de Formentera. Sanz ha defensat que el projecte ja ha estat presentat en el Consell de Navegació de la Savina del passat dia 9 de desembre, que considera que és “l’òrgan on estan representats tots els que tenen interès dins aquest port i és l’autèntic fòrum de debat”. El Consell de Navegació és un òrgan consultiu amb representació de l’APB, Consell de Formentera, capità marítim, concessionàries, navilieres, PIMEF, Cambra de Comerç i pescadors, entre altres.
El repartiment dels amarraments del futur port
La líder de GxF ha destacat alguns aspectes de la nova licitació per a la Savina que l’APB exposà en una reunió amb els representants polítics de l’illa el passat 27 de novembre. Els plecs per aquesta licitació probablement s’aprovaran en el pròxim Consell d’Administració de l’APB, que se celebrarà el 18 de desembre.
Així, ha assenyalat que l’entitat portuària tenia “decidit que la gestió del port fos un monopoli per una única concessionària” i a més, “no s’estableix quina eslora han de tenir les embarcacions, cosa que deixa oberta la porta a megaiots” i a l’elitització de l’entorn portuari, com ha opinat que ja succeeix al port d’Eivissa.
Per Ferrer, “la proposta de l’APB, ni reserva espai per a la nàutica recreativa local suficient, ni preveu espai per a un club nàutic ni embarcacions particulars de petita eslora a preus assequibles” i agrega que la nova licitació “obliga la concessionària a fer inversions [com els dos aparcaments subterranis] que tendran repercussió directa en els preus dels amarraments”. Sobre les noves places d’aparcament previstes, que segons l’APB seran unes 250, ha destacat que “seran de pagament”, com també ha confirmat l’ens portuari a Ràdio Illa.
Així mateix, la consellera ha anunciat que la proposta de l’APB pel port de la Savina contempla 55 amarraments per embarcacions que tenguin el port base a la Savina i que d’aquests, 21 seran per eslores menors de 8 metres. A més, hi haurà 75 places per embarcacions de llista sisena (xàrter nàutic), de les quals 65 per eslores de menys de 8 metres i 10 per eslores entre els 10 i 15 metres. La resta, diu Ferrer, seran uns 50 amarraments per embarcacions itinerants amb les eslores que prefereixi el concessionari.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.