APB: Port Med es quedarà a la dàrsena de Ponent després que Marina no aboni la fiança al TSJIB
L’Autoritat Portuària de Balears (APB) ha informat Ràdio Illa que l’antiga concessionària de la dàrsena de Ponent del port de la Savina, Marina de Formentera, no ha presentat els 4,8 milions d’euros de fiança exigits pel Tribunal Superior de Justícia de Balears (TSJIB) i “per tant, no se suspèn cautelarment l’autorització [en favor] de [l’actual titular], Port Med Formentera”, tal com indica l’ens presidit per Jaume Colom.
El passat gener es va conèixer que la sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Balears (TSJIB) havia estimat les mesures cautelars sol·licitades per Marina de Formentera. Amb l’execució d’aquestes mesures, se suspendria provisionalment el plec de bases del concurs de l’Autoritat Portuària de Balears (APB) amb el qual Port Med Formentera aconseguí la gestió de la dàrsena de Ponent de la Savina per dos anys prorrogables a un més (tres en total). Ara bé, l’auto precisava que si Marina de Formentera volia executar la mesura cautelar i optar a una futura recuperació de l’espai, era requisit indispensable l’abonament de la fiança.
Referència a Botafoc
Per argumentar l’atorgament de les mesures cautelars en favor de Marina de Formentera, l’auto del TSJIB cità una sentència de 2021, relativa a la dàrsena de Botafoc, a Eivissa. En aquella ocasió, els magistrats estimaren un recurs contra la decisió de l’APB d’adjudicar aquesta dàrsena, però la sentència arribà massa tard, quan ja havia transcorregut el termini del contracte, de tal manera que calgué indemnitzar a l’empresa perjudicada.
Les mesures cautelars que estimà el TSJIB perseguien evitar aquesta situació i les sol·licità Marina de Formentera en el marc d’un procés contenciós administratiu en marxa. Concretament, les accions judicials de l’empresa pretenen, d’una banda, anul·lar definitivament el plec de bases que va regir el darrer concurs de l’APB, i de l’altra, s’oposa a la negativa de l’entitat portuària a concedir-li la pròrroga per continuar gestionant la dàrsena de Ponent del port de la Savina durant 3,5 anys més.
Arguments de Bustos per demanar la pròrroga
Quan el maig de 2022 el conseller delegat de Marina, Ángel Bustos, anuncià les accions legals contra l’APB, ja defensà la seva petició de pròrroga per a la gestió de la dàrsena: a la resta de ports esportius de Balears que havien demanat la pròrroga “se’ls va ampliar [el termini d’explotació] el 50% del temps de la darrera concessió obtinguda”, cosa que en el cas de Marina serien 3,5 anys. En canvi, assenyalà llavors el conseller delegat, “a nosaltres se’ns denegà [la pròrroga] fa cosa d’un mes i mig i seguidament va sortir un concurs amb un termini de 20 dies en què s’havia canviat completament tot el sistema del plec de bases respecte a concursos anteriors”. Finalment, Marina no es presentà a aquell concurs.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.