TOP
Aquesta iniciativa persegueix la difusió de material didàctic en relació amb la preservació del medi ambient.

Aula de Sostenibilitat virtual per als estudiants de Formentera

El Consell Insular, juntament amb Ibiza&Formentera Preservation ha posat en marxa l’Aula de Sostenibilitat, una iniciativa que té com a objectiu la difusió de material didàctic en relació amb la preservació del medi ambient.
“Aquest projecte s’havia preparat en un principi per començar a difondre per les aules dels centres educatius de l’illa, però l’actual situació de crisi sanitària ha obligat a adaptar-nos a les necessitats actuals, com el teletreball o fer les classes a casa; així, s’ha preparat aquesta Aula de Sostenibilitat, un projecte que ens fa molta il·lusió i que creiem pot ser una eina molt útil”, ha assenyalat el conseller de Medi Ambient, Antonio J. Sanz.

Iniciativa extensiva a Eivissa
Aquesta iniciativa té el suport de la delegació d’Educació d’Eivissa i Formentera, que està col·laborant a difondre les activitats de l’aula també pels centres de l’illa veïna i es pot fer servir per diferents administracions.
El material d’aquesta Aula es pot descarregar a l’eina Classroom. En la generació de continguts col·laboren Plastic Free Eivissa i Formentera, Aliança per l’Aigua, Ibiza Produce, Observatori de Sostenibilitat i el Fòrum Marí, amb la intenció d’oferir diversos temes, tots relacionats amb el medi ambient i amb les nostres illes.
Aquests materials gratuïts es produeixen en català, castellà i anglès, pensant que es puguin emprar en les diferents assignatures del currículum escolar, destinats a alumnes de primària i secundària.

Temari
• Canvi climàtic: ecosistemes propis de les illes, biodiversitat, característiques geològiques, climatologia.
• Aigua: el cicle de l’aigua, depuració, reutilització, contaminació.
• Plàstics i residus: El plàstic i els bioclàstics, com afecten el medi ambient, les 3 R.
• Producte local: agricultura ecològica, altres agricultures certificades, productes autòctons, temporades de cadascun d’ells, races autòctones.
• La mar: la posidònia, espècies amenaçades, reserves marines, qualitat de les aigües de bany, abocaments contaminants, etc.
• Biodiversitat: Flora i fauna endèmica, races autòctones, espècies invasores, etc.

Els continguts poden resultar d’utilitat per als centres i els seus docents per tractar-se d’una temàtica sobre la qual l’alumnat, a aquestes edats, està sensibilitzat i receptiu. L’actualització de continguts serà normalment els dilluns, encara que es poden pujar presentacions més sovint.
Els centres escolars interessats a comptar amb aquests recursos pedagògics poden contactar amb a través del correu auladesostenibilitat@gmail.com de Google Classroom.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES