TOP
El ferri Cap de Barbaria, que cobreix la línia pitiüsa.

Baleària carrega contra el sostre de vehicles a Formentera i Eivissa

El president de Baleària, Adolfo Utor, ha afirmat que les normatives de control d’afluència de vehicles a les illes “constitueixen un atac directe al transport marítim, un sector essencial per al subministrament i la logística de les mercaderies i la mobilitat dels residents”. Utor es refereix al Formentera.eco, el sostre de vehicles que s’aplica a la nostra illa des de 2019 i al sistema similar que Eivissa vol començar a implementar aquesta temporada turística.

“Si algú ha pensat que amb aquesta mesura solucionarà la congestió viària ha errat i, a més, ha ignorat els danys col·laterals que ocasionarà a la societat i a l’economia insular”, ha assenyalat Utor, que ha participat aquest matí a Madrid a la taula rodona ‘La gestió de la mobilitat sostenible’ organitzada per Exceltur dins de la jornada Solytur. A l’acte hi ha participat també Vicent Marí, president del Consell d’Eivissa; Javier Diaz-Laviada, manager general de la companyia de lloguer de vehicles Hertz a Espanya; i Toni Pérez, alcalde de Benidorm.

Utor adverteix de perjudicis per al resident

Utor ha destacat que està a favor de “mesures que suposin una desmassificació i compatibilitzin els interessos dels residents i els visitants”, tot i això, ha assenyalat que les mesures restrictives proposades “són més estètiques que eficients, i són innòcues respecte al problema que volen solucionar, alhora que danyen la xarxa de transport marítim de Balears”. El president de Baleària ha advertit que aquestes mesures poden suposar a curt termini “que el resident no disposi de vaixells per desplaçar-se amb el cotxe o que les empreses logístiques tenguin menor oferta de transport”.

Davant d’una mesura que “trasllada tota la responsabilitat i perjudici econòmic a la xarxa de transport marítim”, Utor ha explicat que la naviliera ha presentat al·legacions a la norma que tramita el Consell d’Eivissa. Utor considera que s’hauria de suspendre de manera provisional per consensuar les mesures amb totes les parts implicades, i s’ha posat a disposició de les institucions: “Les navilieres volem ser part de la solució”.

En aquesta línia, Utor ha mantingut que “les tres potes que sostenen l’equilibri econòmic del transport marítim són les mercaderies, els residents i els seus vehicles i els turistes nacionals i els seus cotxes; si aquest equilibri es trenca, pot repercutir en la reducció de trajectes i l’augment de preus, amb un impacte negatiu en l’abastament i la mobilitat que suposaria una reculada de dècades en la qualitat del transport marítim”.

A més, considera que les mesures afavoreixen el transport aeri, que no té cap restricció, i el sector dels cotxes de lloguer, que té, segons Baleària, unes limitacions menys severes.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES