Docents i pares d’Eivissa denuncien les mancances “preocupants” en aquest inici de curs
Docents i associacions de pares i mares d’Eivissa van dur a terme una roda de premsa ahir dissabte matí per denunciar el que segons ells són “aspectes força preocupants d’aquest inici de curs”, segons informa l’Assamblea de Docents en el seu compte de twitter.
En la compareixença, oferta al Parc Reina Sofia, pels responsables de les associacions APDE (Associació Professional de Docents d’Eivissa), la FAPA, l’Associació de Directors de Primària, l’Associació de Directors de Secundària i l’Associació Pitiüsa per la Inclusió Educativa i Social (APIES), entre d’altres, els representants de les esmentades entitats van desgranar les greus mancances a les quals han de fer front des de la tornada a les aules ja fa tres setmanes.
Entre d’altres, la vulneració dels drets dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu; la devallada de la qualitat educativa, sense especialistes ni a infantil ni a primària, ni sense hores de coordinació a secundària; la semipresencialitat a secundària, que “implica un greuge comparatiu entre l’alumnat i propicia un sistema educatiu poc equitatiu; un canvi de protocol en cas d’algun positiu per Covid a l’aula “poc transparent” i que carrega a tutors i a directius amb una responsabilitat que no els pertoca; la necessitat que les activitats complementàries tinguin tota l’ajuda possible per un correcte funcionament, ja que pels compareixents “són vitals per a les famílies”; la conveniència d’un suport pedagògic telemàtic als centres, sobretot per a infants que no poden estar a les aules o en l’extrem d’un possible nou confinament; i finalment, la urgència de substitucions immediates necessàries perquè no existeix actualment disponibilitat als centres, i una escolarització de nouvinguts que no aprofiti grups desdoblats.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.