TOP
Imatge d’arxiu de l’IES Marc Ferrer.

El ca antidroga de la Policia Local inspecciona els menors a l’Institut Marc Ferrer

Un agent de la Policia Local, la Policia Tutora i un ca ensinistrat per detectar substàncies estupefaents feren dimecres una inspecció sorpresa a diversos grups de l’IES Marc Ferrer escollits de manera aleatòria: 1r i 4t d’ESO i cicles formatius.
La directora del centre, Raquel Guasch, ha explicat a Ràdio Illa que es demanà als alumnes d’aquests grups que s’aixequessin de les cadires i es posessin al final de la classe, drets, perquè l’animal els ensumés a ells i les seves pertinences. No es requisà cap substància, si bé a un alumne se li detectà que recentment havia portat un estupefaent a sobre.

“Control preventiu”
Guasch ha afirmat que aquesta acció era un “control preventiu, no una acció coercitiva ni penalitzadora” i que amb aquesta intervenció no “s’evitarà que es consumeixi o es vengui droga, però sí almenys que es faci de portes a dins del centre”. A més, la directora ha recordat que “l’any passat ja es va portar a terme una intervenció similar”. En cas que s’hagués requisat alguna substància, indica la docent, la Policia hagués aixecat acta administrativa i el centre hagués emprès mesures sancionadores d’acord amb el reglament intern.

Decisió a tres bandes
L’acció policial amb la unitat canina “es va decidir a les trobades de coordinació setmanal entre el centre, la Policia Tutora i els tècnics de l’àrea insular de Benestar Social, amb l’objectiu d’informar i de fer prevenció”, segons Guasch.
La directora ha admès que li “ha arribat el malestar d’alguns pares” tot i que de forma indirecta, perquè “cap pare ha vengut al centre a queixar-se”. Guasch també ha assegurat que anys enrere ella s’havia “negat a permetre l’entrada de la Policia i la unitat canina a l’Institut”. Per explicar el seu canvi de parer, ha argumentat que “en aquella ocasió l’acció planificada era més agressiva i suposava treure tots els alumnes al pati per ser inspeccionats un a un” i que en l’acció de dimecres, “la intervenció era més pedagògica i comprenia explicacions de la Policia Tutora com per exemple que, si en un futur, un dels alumnes és registrat per la Policia, l’agent que ho faci haurà de ser del seu mateix sexe”. Guasch també ha indicat que el pròxim dilluns tenia previst reunir-se amb l’APIMA i que s’inclourà aquest assumpte en l’ordre del dia.
Fonts de la conselleria balear d’Educació han informat que des del Govern no s’estava al corrent d’aquesta intervenció “perquè els centres tenen autonomia per decidir les activitats que faran”, com per exemple “xerrades sobre seguretat viària o accions per prevenir conductes addictives”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES