El ‘Cap de Barbaria’ redueix un 33% les emissions de CO₂ respecte al ‘Posidònia’
La naviliera Baleària destaca, en una nota enviada als mitjans, que el seu ferri Cap de Barbaria, que opera des del mes de maig passat entre Formentera i Eivissa, “ha disminuït un 33% les emissions de CO₂ respecte al seu antecessor, el buc Posidònia, gràcies a la seva propulsió elèctrica durant totes les fases d’aproximació, maniobra, amarrament i estada als ports de la Savina i d’Eivissa”.
Segons fonts de la companyia, aquesta dada suposarà que anualment es reduiran al voltant de 1.300 tones d’emissions de CO₂.
Així mateix, el Cap de Barbaria pot transportar gairebé 100 metres lineals més de càrrega que el Posidònia, “amb el que augmenta l’eficiència energètica per metre lineal de càrrega gairebé un 60% més respecte al seu predecessor”, assenyalen des de Baleària.
Garantir el subministrament per a Formentera
El buc té 82 metres d’eslora i 15,5 de manga, i navega fins a 14 nusos. Baleària esmenta a la nota enviada a mitjans que “es tracta d’un vaixell fonamental per al subministrament de productes essencials a Formentera, ja que pot transportar fins a 240 metres lineals de càrrega (aproximadament 14 camions). El disseny double ended (operatiu per proa i popa) i una propulsió elèctrica azimutal de 360 graus li permeten una gran agilitat en les operacions de càrrega i descàrrega i en les maniobres”.
A més, afegeixen des de la naviliera, “en el disseny del ferri s’ha tingut en compte que pugui assegurar la seva operativitat en qualsevol condició meteorològica per a garantir el subministrament a Formentera”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.