El capità marítim insta a reforçar la regulació del xàrter nàutic
El capità marítim de Formentera i Eivissa, Luis Gascón, ha explicat a Ràdio Illa que la normativa actual que regula l’activitat del xàrter nàutic és massa laxa: “El regulador deixa [aquest àmbit] molt obert (…) si no hi ha límits, es converteix en una situació difícil de gestionar en els espais marítims”. Concretament, ha assenyalat que “la gent té dret de gaudir de la natura” però també a “embarcar en condicions de seguretat i dignitat”, en referència al fet que les empreses d’aquest sector no estan obligades a garantir un amarrament per a les seves embarcacions, ni disposar d’un lloc fix on embarcar i desembarcar. Aquest escenari ha generat situacions que el darrer estiu els operadors portuaris de la Savina han definit com a “pràctiques irregulars” i que han denunciat a l’Autoritat Portuària de Balears (APB).
Així mateix, Gascón indica que aquesta regulació dificulta el seguiment de la normativa aplicable en matèria mediambiental per part de les administracions competents. El capità marítim ha exposat que va compartir aquestes impressions en el recent Consell de Navegació de la Savina. Podeu escoltar l’entrevista sencera pitjant en el següent reproductor.
D’altra banda, Gascón ha celebrat que el conseller de la Mar i el Cicle de l’Aigua, Juan Manuel Lafuente, es mostrés ahir a Ràdio Illa a favor de la seva postura. Tot i això, el capità ha precisat que la comunitat autònoma podria reforçar la regulació sobre el xàrter nàutic, ja que dins del marc de la legislació nacional, és competent en el transport turístic de passatgers i en la navegació entre illes.
Línia regular pitiüsa: “Llindar de sostenibilitat”
Sobre el fet que el Decret de Transport Marítim, que actualment es troba en tramitació en instàncies europees, no contempli un nombre màxim de trajectes entre les Pitiüses, Gascón ha opinat: “S’ha d’aconseguir un transport racional i sostenible i el criteri que s’ha d’imposar és el respecte a la natura i la reducció d’emissions de CO₂” i ha afegit que aquest criteri “ens ve de la legislació internacional i europea”. Per aquest motiu ha raonat: “S’haurà d’estudiar molt bé com convertir aquesta activitat, que no té un llindar superior i implantar un llindar de sostenibilitat” i ha conclòs: “Si no ho enfoquem d’aquesta manera, les administracions ens sancionaran”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.