TOP
Les homenetjades

El Consell de Formentera ret homenatge a 13 dones en el XIV Homenatge a la Dona Gran

El Consell de Formentera i l’Associació Espai Dones han celebrat avui el XIV Homenatge a la Dona Gran, un emotiu acte en el que s’ha rendit tribut a tretze dones de l’illa nascudes entre 1938 i 1941. L’esdeveniment ha tingut lloc a la sala de plens del Consell de Formentera i s’emmarca dins de la programació del Dia Internacional de les Dones.
L’homenatge té com a objectiu reconèixer la trajectòria i el paper fonamental de les dones majors de Formentera en la societat, destacant el seu esforç, dedicació i contribució al desenvolupament de l’illa.
En aquesta edició, les homenatjades han estat: Catalina Verdera Mayans, Ramona Mayans Colomar, Maria Ribas Riera, Florentina Torres Escandell, Antoni Serra Colomar, Helen Leonore Tunks, Antonia Roig Marí, Mercedes Tur Mayans, Esperanza Escandell Escandell, Maria del Carmen Escanellas Palerm, Maria Cardona Juan, Victoria Escandell Ferrer i Josefa Guasch Mayans (no ha assistit a l’acte).
Durant l’acte, autoritats locals i representants de l’Associació Espai Dones han posat en valor la importància d’aquest reconeixement, que ja compta amb una consolidada tradició a l’illa. Així mateix, s’ha destacat el compromís de la societat de Formentera amb la igualtat i el respecte a les generacions que han marcat el camí per a les futures dones de l’illa.
El Consell de Formentera i Espai Dones han reiterat el seu compromís amb la visibilització del paper de la dona en la societat i han expressat la seva voluntat de continuar promovent iniciatives que posin en valor el seu llegat.
 L’acte forma part d’un ampli programa d’activitats organitzades amb motiu del Dia Internacional de la Dona, amb l’objectiu de fomentar la igualtat , la visibilització de la dona en diferents àmbits de la societat i el reconeixement del paper de la dona en la història i el present de l’illa.
Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES