TOP
Imatge d’arxiu de la Residència de Majors. CIF

El Consell desmenteix UGT: estan garantits els serveis als usuaris de la Residència i es compleix amb la normativa 

El Consell de Formentera, a través de la conselleria de Benestar Social, ha afirmat en un comunicat que els serveis d’atenció als usuaris de la Residència de Majors des Brolls estan totalment garantits i que es compleix amb la normativa vigent, de manera que el personal sociosanitari no excedeix les funcions que té assignades. D’aquesta manera, el Consell respon al comunicat que UGT ha difós avui i ofereix una “visió precisa i transparent de la situació actual del centre”.

Ràtio de treballadors per usuaris

Actualment, detalla el comunicat, la Residència compta amb 14 auxiliars sociosanitaris per atendre els 18 usuaris del centre. Segons el BOIB, les ràtios estableixen un mínim de 33 auxiliars per cada 100 usuaris, la qual cosa equival a 6 auxiliars per a la població del nostre centre.

No obstant això, conscients de les necessitats específiques de l’illa, des de l’obertura de la Residència el Consell va establir un reglament intern que eleva aquesta ràtio a 9 auxiliars per cada 18 usuaris. Ara per ara, se supera àmpliament aquest estàndard amb 14 auxiliars, reforçant el nostre compromís de brindar un servei de qualitat a la comunitat de Formentera.

Els torns del personal de la Residència

L’actual model de torns, assegura el Consell, implica jornades de 12 hores seguides, la qual cosa, com s’ha comprovat, augmenta el risc d’errors cap al final dels torns a causa del cansament acumulat. Per això, se’ls va proposar un canvi en els horaris que permetés una millor distribució del personal, adaptant-los als moments de major càrrega assistencial.

Imatge d’arxiu de la Residència de Majors. CIF

 

Quatre reunions amb el personal

La consellera de Benestar Social, Cristina Costa, explica que “UGT esmenta que no hem negociat; no obstant això, hem mantingut quatre reunions amb les auxiliars des de l’inici del conflicte, complint amb tots els terminis legals de negociació. La proposta presentada pels treballadors a finals de novembre va ser descartada perquè no garantia el personal necessari en les hores de major pressió assistencial. De fet, la seva proposta implicava dos auxiliars treballant durant un torn de dia de 12 hores, la qual cosa és inviable per la càrrega tan gran de feina. Continuem oberts al diàleg i esperem reprendre les reunions aquesta mateixa setmana amb la participació de les figures clau que UGT va sol·licitar incorporar”.

Tots els serveis garantits

Des de la Conselleria de Benestar Social desmenteixen categòricament que la residència hagi quedat mai amb personal mínim insuficient, com afirma UGT. Actualment, es continuen cobrint tots els serveis, fins i tot en situacions tibants, amb reforços procedents tant del personal del Centre de Dia com de l’equip de la Residència.

El servei a la nit

Quant al torn nocturn, Costa assegura que “seguim el model aplicat en altres residències de les illes Balears, on una auxiliar sociosanitària s’encarrega del torn, amb reforç durant les rondes de vigilància nocturna i matutina i personal localitzable. És important subratllar que, en cas d’emergència, s’ha de telefonar al 061, que garanteix una resposta ràpida, i no assumir intervencions que no corresponguin a les nostres competències”.

Auxiliars sociosanitàries no excedeixen les seves funcions

Des de Benestar Social s’aclareix que les auxiliars sociosanitàries només fan aquelles tasques que són de la seva competència, i a més sempre sota supervisió de la infermera. Les funcions del personal estan delimitades clarament i respecten el marc normatiu vigent.

“Entenem la preocupació de les famílies i dels treballadors, i reafirmem el nostre compromís de millorar constantment la qualitat assistencial. La situació actual és desafiadora, però continuem treballant per a trobar solucions consensuades que beneficiïn tant als usuaris com a l’equip professional. Per això és important fer els canvis necessaris per garantir la continuïtat de la residència en el temps”, ha manifestat la consellera.

Reactivació de les reunions amb el personal

Costa, informa que es “reprendran les reunions la setmana vinent amb tots els agents implicats, buscant un acord que garanteixi l’equilibri entre la qualitat assistencial i les condicions laborals del nostre equip”.

Des de la conselleria insular de Benestar Social, reiteren la seva voluntat de diàleg i resolució dels conflictes en benefici dels majors de Formentera i del benestar de l’equip professional de la residència.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES