TOP
El Cap de Barbaria transporta passatgers i vehicles entre les Pitiüses. Baleària

El Consell reclama que la regulació de vehicles d’Eivissa tengui en compte Formentera

El Consell de Formentera ha presentat un escrit d’al·legacions a la proposició de Llei de control de l’afluència de vehicles a Eivissa que s’està tramitant al Parlament balear. La normativa, similar a la que s’està elaborant per Menorca, replica la llei autonòmica que va permetre, l’any 2019, que Formentera fos pionera a l’Estat espanyol a l’hora d’establir un sostre per als vehicles dels visitants i de la flota de lloguer.

Vehicles en trànsit per Eivissa i destinació final a Formentera
Les al·legacions formulades Àngel Custodio Navarro, secretari insular del Consell de Formentera, plantegen que la limitació de vehicles que es projecta implementar a Eivissa ha de comptar amb una “regulació harmònica i sincrònica amb la que faci el Consell de Formentera” perquè del contrari “podria causar gravíssims problemes (…) i suposaria un greuge no assumible per Formentera”. En concret, una de les al·legacions demana que la regulació que s’implementi a Eivissa aporti una solució per als vehicles que hagin de circular “en trànsit” per l’illa vesina, ja sigui des del port de Vila, o des del port de Sant Antoni de Portmany, abans d’embarcar en el ferri amb destinació final a la Savina. La mateixa apreciació es fa en sentit contrari, és a dir, vehicles que provenen de Formentera i han de circular per l’illa d’Eivissa abans d’embarcar-se cap a altres destins.

Altres al·legacions: caravanes i eivissencs amb feina a Formentera 
Així mateix, “per mor de les particularitats de la insularitat i de la realitat de les Pitiüses” l’escrit de Navarro demana que quedin exceptuats de la regulació d’Eivissa “els vehicles dels quals siguin titulars persones empadronades a Formentera, amb feina professional en aquesta illa, però que puguin acreditar que el seu domicili familiar efectiu és a Eivissa”.
Pel que fa a les caravanes, que tenen una quota específica en la regulació d’Eivissa, l’al·legació sol·licita que per “les que volguessin arribar a Formentera, en trànsit” caldria prohibir-ne “la circulació a Eivissa, pel fet que a Formentera no hi ha campaments de turisme (…) i són prohibides”.

La participació de Formentera en la regulació d’Eivissa
Finalment, l’escrit d’al·legacions també reclama que s’escolti al Consell de Formentera a l’hora d’elaborar la regulació de l’entrada de vehicles a la Pitiüsa del Nord per mor de l’evident dependència de Formentera en el capítol de mobilitat en vers Eivissa. Així, una altra de les al·legacions plantejades pel Consell de Formentera proposa que “se l’inclogui en els òrgans de discussió de la matèria, de manera similar al que es preveu a propòsit del Consell de Capitalitat d’Eivissa, però amb més força i afany, perquè és una qüestió viva, i no d’actuacions genèriques, en l’òrgan col·legiat que crearà la citada Proposició de llei, ateses les singularitats de les Pitiüses com a conjunt”.
A més, d’una banda, se sol·licita al Consell d’Eivissa que amb “caràcter previ” a l’aprovació de la regulació per part del Ple insular es doni audiència al Consell de Formentera. D’altra banda, l’escrit signat pel jurista sol·licita que el Pla d’Acció per a la Sostenibilitat que ha d’aprovar el Consell d’Eivissa per fer efectiva la regulació prevegi “la participació (…) del Consell de Formentera en allò que fos necessari, amb la participació preceptiva en aquest darrer cas del Consell d’Entitats de l’illa de Formentera”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES