TOP
Turismes embarquen i desembarquen d’un ferri de la línia pitiüsa. Arxiu

El Consell sol·licita que Eivissa augmenti la quota de vehicles per a residents de Formentera 

El Consell Insular de Formentera, a través de la Conselleria de Mobilitat i Medi Ambient, ha presentat al·legacions a la llei 5/2024, d’11 de novembre, de control d’afluència de vehicles a l’illa d’Eivissa per a la sostenibilitat turística del Consell d’Eivissa.

Les al·legacions, aprovades en Junta de Govern, sol·liciten a l’administració insular d’Eivissa una revisió del sistema d’assignació de quotes de circulació de vehicles per a residents de Formentera a l’illa d’Eivissa i incrementar el nombre de vehicles fins als 120.

L’informe elaborat pels serveis tècnics de l’Àrea de Mobilitat del Consell de Formentera apunta que la proposta actual, que estableix un límit de 60 vehicles, “no reflecteix adequadament la realitat de la mobilitat entre illes ni les necessitats específiques dels residents de Formentera”.

Proporcionalitat directa que no té en compte les necessitats reals de mobilitat

El Consell destaca que la metodologia utilitzada pel Consell Insular d’Eivissa es basa en una proporcionalitat demogràfica directa, sense considerar els fluxos reals de mobilitat. “El càlcul del límit de vehicles per a residents de Formentera es deriva simplement d’una reducció proporcional del sostre de turismes establert per a visitants a Eivissa, sense una anàlisi detallada de la mobilitat entre illes”, justifica l’informe.

Segons els tècnics de l’Àrea de Mobilitat de Formentera, aquest enfocament ignora les particularitats dels desplaçaments entre totes dos illes, especialment la dependència estructural dels residents de Formentera dels serveis situats a Eivissa.A més, el document apunta que les quotes “no poden ser determinades només en funció de la població de cada illa, sinó també per la capacitat real de les infraestructures”.

Dependència dels serveis que es presten a Eivissa

Un dels punts de l’argumentació és la forta dependència de la població de Formentera respecte als serveis essencials situats a Eivissa, com l’Hospital Can Misses, els organismes administratius suprainsulars o l’oferta acadèmica, entre d’altres.

“La població resident a Formentera presenta una necessitat objectiva i recurrent de desplaçament cap a l’illa d’Eivissa per motius essencials”, assenyalen.

Amb la finalitat de garantir una mobilitat adequada i proporcional per als residents de Formentera, es proposa l’aplicació de criteris objectius basats en el parc mòbil real i no sols en criteris demogràfics.

Mètode alternatiu proposat per Formentera

La metodologia alternativa presentada per Formentera suggereix que, considerant que el nombre de vehicles a Eivissa és sis vegades superior al de Formentera, la quota corresponent hauria d’ajustar-se en conseqüència. Aplicant aquest criteri, s’estableix que la quota hauria d’augmentar, com a mínim, fins als 120 vehicles per a residents a Formentera.

L’Àrea de Mobilitat del Consell Insular de Formentera recalquen que aquesta revisió és necessària per garantir el dret a la mobilitat dels residents i evitar una regulació que no s’ajusta a la realitat dels desplaçaments entre illes.

En la documentació, els serveis tècnics també recorden que per a la temporada 2025, s’ha aprovat un augment del sostre de circulació del programa Formentera.eco per donar més quota als vehicles de residents d’Eivissa, amb la xifra de 235 turismes i 50 motocicletes.

Finalment, el Consell Insular de Formentera reitera la seua disposició a col·laborar en la cerca d’una solució justa i equitativa que respecti les necessitats de mobilitat dels seus ciutadans, i que garanteixi un accés adequat als serveis essencials situats a Eivissa.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES