Els pacients podran triar el tipus de consulta entre presencial i telefònica a partir de dilluns
L’àrea de Salut d’Eivissa i Formentera ha anunciat que a partir de dilluns vinent els pacients podran triar el tipus de consulta que prefereixen, amb atenció presencial o telefònica, decisió que fins ara depenia del professional sanitari.
L’excepció seran aquells pacients la simptomatologia compatible amb la covid. Per a aquests es mantenen els circuits actuals, amb consulta prèvia telemàtica i citació en les UVAC per a la realització de la PCR.
Es podrà sol·licitar la visita per mitjà de l’app, el Portal del Pacient, els telèfons de cita prèvia o els serveis d’admissió i cites dels centres de salut. Des de la direcció d’Atenció Primària es preveu aconseguir en els primers dies el 70% de presencialitat (fins ara oscil·lava entre el 40 i el 50%) i el 30% de consultes telefòniques.
Compromís del personal sanitari
Segons la directora d’Atenció Primària de l’àrea de Salut, Violeta Vega, “seguim en plena pandèmia i cal recordar que els canvis en l’atenció dels centres de salut s’han vist obligats per aquesta crisi sanitària. Els professionals han fet un esforç titànic per a atendre els pacients en aquestes condicions i adaptar-se a un nou sistema, situació a què també s’han hagut d’adaptar els usuaris”.
Vega destaca l’esforç i compromís dels professionals durant aquest procés, “en les pitjors setmanes de la tercera onada, molts metges aïllats o contagiats, fins i tot a vegades amb febre, han estat cridant des de les seves cases als pacients que tenien en agenda per a vetllar per la seva salut”.
Continuïtat de la consulta telefònica
Des de la direcció d’Atenció Primària es recorda que “les visites presencials, en la modalitat actual, s’han dut a terme des que va començar l’estat d’alarma el juny de 2020. L’accés a la cita prèvia ha set exclusivament per via telefònica, però d’aquestes trucades s’han derivat cites presencials en tots els casos en els quals s’ha vist necessari per criteri mèdic”.
Violeta Vega aclareix que “la consulta telefònica no desapareixerà, ja que s’ha demostrat com una magnífica eina de treball tant per al professional sanitari, que pot resoldre determinats problemes de salut, avaluar si el pacient precisa una visita presencial posterior, fer el seguiment de moltes patologies o resoldre dubtes de pacients, com per al pacient. Les raons són que s’evita el desplaçament, es redueix l’absentisme laboral, disminueix el risc de contagi, s’afavoreix l’accessibilitat i suposa un gran benefici, especialment per als pacients crònics”.
En la línia de la consulta telemàtica existeix un projecte de consulta per videotrucada que s’espera implantar a mitjà termini.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.