
Els turistes valoren el paisatge, la natura i les platges, però critiquen la relació qualitat/preu, l’estat dels camins i la manca d’oci a la nit
El Baròmetre Turístic 2024 de Formentera, que s’ha realitzat a través de més de 1.800 entrevistes, constata que els nostres visitants mostren un elevat grau de satisfacció, que arriba al 96,5%, mentre que la despesa mitjana dels turistes arriba als 149,36 euros per dia.
Quant als elements més valorats de l’oferta turística de Formentera, el paisatge se situa en el primer lloc destacat, seguit de la naturalesa i les platges, la neteja i els allotjaments. En l’extrem contrari, els visitants mostren la seua disconformitat amb la relació qualitat/preu, l’estat dels camins i l’escassetat d’oci nocturn.
Perfil de visitant majoritari: dones joves
En termes generals, els turistes que arriben a Formentera són dones (59%) i més de la meitat, el 52%, té menys de 45 anys. En el 82% dels casos els turistes venen acompanyats de la família, parella o amics. Quant a la freqüència, el 51% dels enquestats visita l’illa per primera vegada, i el 49% són repetidors.
La meitat dels enquestats, espanyols
Per nacionalitats, continua la tendència d’anys anteriors. El mercat nacional és el principal nínxol, amb un 50% dels enquestats, seguit del turista italià (29%), l’alemany (5%) i el francès i britànic, amb una representativitat del 3%. Com a novetat, aquest any s’ha incorporat la nacionalitat portuguesa, per mor del pes que ha suposat i que ha assolit el 4%.
A més, l’enquesta constata que de les persones entrevistades, un 89% són visitants de més d’un dia i un 11% són excursionistes. En aquest últim cas, el 80% arriba d’Eivissa, mentre que la resta ho fa des del port de Dénia.
En aquest punt, el conseller de Turisme, Artal Mayans, ha destacat la diferència de despesa segons la tipologia de visitant: el turista gasta de mitjana 183 euros, mentre que l’excursionista en gasta 119.

La presentació del Baròmetre Turístic ha tengut lloc aquest matí a la Sala de Plens. CIF
Despesa mitjana dels turistes
En el cas d’un turista, la despesa mitjana es distribueix en allotjament (169 euros), restauració (119 euros), 54 euros en la categoria de diversos —en què s’inclouen compres, oci, etc.—, 113 euros en mobilitat i 192 euros en connectivitat aèria o marítima.
El motiu principal de la visita a l’illa és gaudir de vacances, turisme i oci en el 47% dels casos, i el 62% dels enquestats assegura que coneix l’illa per familiars o amics.
En relació amb l’organització del viatge, el 47% ha fet la reserva directament en el web de l’empresa, mentre que la resta, un 39%, ha utilitzat metacercadors, i un 44% dels visitants ha reservat el seu viatge amb més de tres mesos d’antelació.
Tipus d’allotjament: hotel, hostals, cases i apartaments
Per tipus d’allotjament, la majoria opta per hostals o hotels (48%), mentre que el 44% tria cases o apartaments de lloguer. Es Pujols i Migjorn són les zones més concorregudes amb un 40% i un 20% de respostes, respectivament.
L’estada mitjana se situa en les 5,7 nits, molt similar a la registrada l’any anterior, quan la mitjana era de 5,8 nits. Igual que el grau de satisfacció, la fidelització també continua consolidant-se amb un 97% dels enquestats.
Optimització de les enquestes per confeccionar el Baròmetre Turístic
Aquestes dades les ha presentat aquest matí el conseller de Turisme de Formentera, Artal Mayans. Enguany, el Baròmetre Turístic ha experimentat una transformació metodològica amb la digitalització de les enquestes, la qual cosa ha optimitzat la recollida de dades i n’ha reduït els costos, segons informa el Consell en un comunicat.
Amb la finalitat de millorar i adaptar-se als canvis, l’Observatori de Dades del Consell de Formentera, que impulsa el Baròmetre, ha optat per realitzar una enquesta més digitalitzada i tecnològica. Destaca la distribució de codis QR en les Oficines d’Informació Turística, navilieres, empreses de lloguer de vehicles i allotjaments, cosa que ha permès una major participació, segons recalca la institució insular.
A més, s’han adaptat les enquestes als principals esdeveniments promoguts pel Consell Insular de Formentera, com són la Mitja Marató, Formentera 2.0, Formentera Zen, F.A.R.T, Wedding planner esdeveniment, Marnató i la 15K.
En tots aquests casos, s’han introduït preguntes específiques sobre l’esdeveniment o prova esportiva per conèixer-ne l’impacte i la valoració.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.