Els turoperadors alemanys aposten per la desestacionalització i la sostenibilitat
L’operador turístic alemany All Tours ha incrementat en un 10% el nombre de reserves a Eivissa i Formentera amb relació a l’any passat, segons ha assenyalat el CEO de la companyia, Willi Verhuven, en una reunió mantinguda en la ITB de Berlín amb representants de totes les Balears.
Verhuven, que ha reconegut ser un assidu visitant de Formentera, ha assenyalat que els preus a les Pitiüses són molt elevats, cosa que podria perjudicar en un futur pròxim l’afluència de turistes alemanys, l’economia dels quals ha entrat en recessió tècnica.
Així mateix, ha lloat les polítiques que s’estan prenent a les illes per a allargar la temporada turística i l’aposta per la sostenibilitat i per la formació dels treballadors de base. En aquest sentit, el CEO de All Tours ha reconegut la importància que les aerolínies reforcin les connexions amb Eivissa en els mesos de temporada baixa.
L’oferta il·legal
El president del Consell, Llorenç Córdoba, ha assenyalat que durant la reunió “he explicat a Verhuven que som molt conscients del problema de l’oferta il·legal d’allotjaments turístics, la qual cosa provoca dos problemes a Formentera: la competència deslleial als establiments turístics i la falta d’habitatge per als treballadors de temporada”.
Preus assequibles per als alemanys a les Balears
Una altra de les cites de la jornada d’avui en la ITB de Berlín ha estat amb el turoperador FTI Touristik, una companyia enfocada en l’arxipèlag canari, encara que amb l’objectiu és recuperar terreny a les Balears i invertir-hi.
FTI mou un volum de set milions de turistes que, després de la pandèmia, estan recuperant la tendència de reservar a través de turoperador i que consideren que la pujada de preus dels darrers anys no ha estat tan acusada a les illes Balears com caldria esperar, la qual cosa les converteixen en un destí molt atractiu. Així mateix, consideren fonamental aplicar la sostenibilitat al turisme, la qual cosa posa a Formentera al punt de mira.
Desestacionalització
El conseller de Turisme, Artal Mayans, ha valorat molt positivament que hi ha una voluntat unànime per part dels turoperadors d’allargar la temporada turística i la seva aposta pel turisme sostenible, faceta on Formentera és un destí pioner. Així mateix, ha manifestat la seva confiança en el sector turístic local perquè la desestacionalització passi a ser una realitat.
Co-màrqueting
Finalment, TUI ha proposat desplegar una estratègia de co-màrqueting amb el Consell per a arribar al mercat alemany, tant d’agències de viatges com a l’usuari final, i a altres mercats europeus amb menys tradició de viatjar a les Balears.
Vols directes a Eivissa
Des de la Conselleria de Turisme, s’ha remarcat que totes les actuacions promocionals de col·laboració amb turoperadors han de centrar-se en les poblacions amb vols directes a Eivissa, “ja que convèncer algú que ens visiti, quan no té una fàcil i còmoda connexió al destí, dificulta i encareix molt l’experiència del visitant”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.