Es reprèn el servei d’atenció telefònica per a majors
L’àrea de Benestar Social informa que s’està realitzant un seguiment telefònic permanent als majors de 65 anys de Formentera. Aquest servei, que es va iniciar el passat mes de març arran de la situació de confinament, es va reprendre el mes de desembre i en l’actualitat contacta amb 520 persones de l’illa que no són usuaris habituals dels serveis socials del Consell.
Les treballadores familiars de l’àrea de Benestar Social són les encarregades de realitzar aquestes trucades una vegada al mes per parlar amb els majors.
Col·lectiu fora del circuit de serveis socials
El conseller de Benestar Social, Rafael Ramírez, destaca que la iniciativa “va funcionar amb èxit durant el confinament” i que han volgut continuar aquest hivern “perquè es tracta d’un dels col·lectius més vulnerables d’aquesta pandèmia i també dels més afectats en aquesta nova normalitat. Es tracta de persones grans que estaven fora del circuit de la xarxa de serveis socials, i aquestes cridades serveixen per realitzar seguiment, orientació, oferir suport en cas necessari o, fins i tot, xerrar”.
Servei d’atenció a 25 domicilis de l’illa
Aquest servei d’atenció telefònica forma part del treball que desenvolupa el departament de Servei d’Atenció Domiciliària, SAD, que en l’actualitat es continua realitzant a 25 domicilis de Formentera aplicant els protocols establerts de prevenció i actuació en relació amb la covid. Aquest servei compta actualment amb una plantilla de 6 treballadores familiars a jornada completa, cada dia de l’any, que ofereixen una prestació dirigida a la cobertura de les necessitats de les persones més vulnerables. El servei inclou un conjunt d’actuacions dutes a terme en el domicili de les persones en situació de dependència, siguin d’atenció domèstica o de la llar, o d’atenció personal.
En paraules del titular de Benestar Social, “el SAD és en aquests moments una prestació clau per donar resposta a les necessitats bàsiques dels col·lectius especialment vulnerables de Formentera”. Ramírez ha volgut agrair també “l’esforç i la implicació de la plantilla encarregada d’aquest servei des del primer dia que es va declarar la pandèmia”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.