Formentera anuncia al·legacions al decret de transport marítim
L’anunci de l’inici de la tramitació del projecte de Decret de transport marítim, així com la seva presentació als Consells insulars per part del Govern, ha estat ben rebut a Formentera, on tant la presidenta Ana Juan com el conseller de Mobilitat Rafael González veuen amb bons ulls que se’n comenci la tramitació, encara que amb certa prudència. I és que si bé es valora en positiu que el decret pugui prosperar en el que resta de legislatura, també cal estudiar amb detall el document que es publicarà al BOIB la setmana vinent i veure quines han de ser les aportacions a fer des de la màxima institució insular de cara a millorar el text de manera que hi quedin recollides totes les necessitats reclamades des de la nostra illa.
Explicacions del Govern
D’altra banda, Ana Juan ha avançat que li han demanat al titular balear de Mobilitat, Josep Marí, que vingui a Formentera a exposar el contingut del decret de transport marítim als sectors socials i empresarials de l’illa perquè “aquest ha de ser un procés participatiu i tothom necessita conèixer aquest document i tot el que es recull en ell de primera mà, i també perquè qualsevol persona pugui fer aportacions que millorin finalment aquest text”.
Freqüències
Quant a l’articulació dels serveis de la primera i la darrera barca, les que haurien de partir a les 6 h des de la Savina i a les 22.30 h des del port de Vila, Juan es mostra confiada que “una volta estigui recollit en el decret de transport marítim, no hi haurà problema perquè aquest servei es continuï prestant”, tot i que també ha apuntat que l’aprovació inicial del decret duu associada la possibilitat de declaració d’obligatorietat de servei públic de la línia, amb la qual cosa, “el servei s’haurà de prestar sí o sí”.
Quant a la reducció de freqüències durant la temporada turística, punt que no s’especifica en el projecte de decret, la presidenta apunta que a través de l‘ordenança aprovada per l’Autoritat Portuària que estableix que no es pot fer més d’una maniobra d’atracament simultània a port, ja es redueixen de manera indirecta els enllaços sobretot en els mesos de juliol i agost.
Excursions d’un sol dia
Pel que fa al transport turístic i recreatiu, les excursions marítimes hauran de tenir sortida i arribada al mateix punt o port d’inici del trajecte. A més, el decret preveu diverses mesures com que tots els passatgers hauran de fer l’itinerari complet i no es permetrà la venda de bitllets senzills, de manera que sols hi haurà una única categoria de bitllet d’anada i tornada anomenat bitllet turístic. També es preveuen un seguit de mesures si l’itinerari transcorre per un parc natural, com que s’haurà de disposar de mitjans divulgatius per donar a conèixer els valors naturals de l’espai protegit. Així i tot, el conseller González anuncia que “s’han donat passes en aquest aspecte, però òbviament, des del Consell de Formentera serem reivindicatius i segur que presentarem algunes al·legacions en aquest aspecte per reforçar més encara aquesta part tan important per a nosaltres”.
“Que aquesta sigui la definitiva”
Des de Sa Unió, i malgrat que no han rebut informació del nou document encara, també es valora en positiu l’inici de tramitació del projecte de decret i s’espera poder rebre el text per analitzar-lo i treballar en les pertinents aportacions en forma d’al·legacions.
Així mateix, el portaveu de la coalició opositora, Llorenç Córdoba, espera que aquesta vegada sigui la definitiva, ja que es recorda que “el procés d’elaboració del decret de transport marítim ja s’ha posat en marxa en diverses ocasions sense que s’arribés a cap document definitiu”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.