Formentera cerca turisme sostenible a la WTM de Londres
Avui s’ha fet la presentació de la destinació de les illes, «Balearic Islands: a case study in responsible tourism» per part del Govern balear a la World Travel Market (WTM) de Londres.
La presidenta del Consell, Ana Juan, ha destacat que “a Formentera ja fa temps què vàrem iniciar la cerca d’un turisme sostenible, que respecti la nostra illa i que sàpiga apreciar la seva singularitat”. Precisament aquest ha set el tema central de la promoció que l’illa està fent aquest 2022 a la WTM.
Accions per a una illa més sostenible
Després de la presentació de la destinació, hi ha hagut una taula rodona amb la participació de totes les illes. En aquest debat, la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, ha explicat les accions que des dels darrers anys es duen endavant des de Formentera per fer de l’illa un lloc més sostenible, com el projecte formentera.eco (de regulació de vehicles), el Save Posidonia Project (de protecció de la posidònia), la xarxa de recàrrega de vehicles elèctrics o d’eliminació de les bosses de plàstic.
“Garantir una bona qualitat de vida pels residents”
“Com a reptes de futur ens hem plantejat la necessitat de treballar conjuntament per protegir la mar Mediterrània i regular la costa dels fondejos massius que patim”, ha declarat Alejandra Ferrer. “A la vegada hem de seguir protegint la cultura, tradicions i patrimoni perquè Formentera continuï sent una destinació que ofereixi una experiència única que és la que agrada als nostres visitants i a la volta ha d’aconseguir l’equilibri per garantir una bona qualitat de vida pels residents, i així els ho estam traslladant a la fira als turoperadors i agents de viatge amb els que ens estam reunint”, ha concretat la vicepresidenta.
Promoció dels extrems de la temporada
Formentera es promociona aquests dies a la WTM els mesos de temporada baixa amb tota l’oferta cultural, esportiva i d’oci que s’hi pot trobar.
Durant la fira, s’estan mantenint contactes amb operadors turístics i agents de viatge, així com amb la premsa especialitzada que, segons ha destacat el cap de Promoció Carlos Bernús, “estan mostrant molt d’interès per la nostra destinació i els seus projectes relacionats amb la sostenibilitat”.
Cal destacar que a l’estand s’ha posat un cartell amb el reclam “Sota el blau Formentera està el verd posidònia” que enllaça a un QR per descarregar els catàlegs en format digital per estalviar la impressió de paper. En aquests catàlegs Formentera mostra les oportunitats que ofereix per practicar esport o gaudir de la seva oferta cultural, patrimonial o culinària, així com propostes per endinsar-se en la natura o fer rutes ornitològiques, mentre es coneix el seu passat i les tradicions més arrelades de l’illa.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.