GxF lamenta la manca de compliment del Govern en matèria dels grans acords sobre transport marítim amb Formentera
El fet que l’executiu balear hagi decidit no incloure a l’esborrany de decret d’ordenació del transport marítim la reducció de les freqüències entre Formentera i Eivissa, així com tampoc incorporar-hi les principals al·legacions presentades des del Consell Insular de Formentera, ha fet que des de Gent per formentera es lamenti la manca de compliment del Govern quant als acords sobre transport marítim adquirits amb Formentera, ja que afirmen que “la regulació de freqüències d’acord amb criteris de garantia de servei públic i sostenibilitat ambiental és un dels eixos programàtics cabdals de GxF, i així ho reflecteix el pacte que el 2019 vàrem subscriure amb el Partit Socialista de Formentera.
Per a la formació insularista, es tracta d’una notícia que “deixa palès el fet que el Govern no escolta les reivindicacions que es fan des de fa dotze anys amb relació a la necessitat de protegir el nostre entorn marítim, alhora que no exerceix les seves competències ni atén els seus compromisos respecte d’aquesta qüestió que és cabdal per la nostra illa”.
Múltiples il·legalitats
Apunten també que avui dia, “tenim quasi cent cinquanta freqüències de línia regular i les embarcacions d’excursions continuen fent cua per entrar al port o per portar gent a s’Espalmador de manera il·legal. Els fondejos continuen sense una regulació efectiva, i un any més es multiplica la seva presència a les nostres costes creant greus problemes com la contaminació de les nostres aigües, buidant les sentines o fondejant damunt posidònia”.
Petició de mesures contundents
Destaquen, a més, que “la pressió que genera sobre el medi ambient el fet que el trajecte entre Formentera i Eivissa sigui el més transitat de la Mediterrània els mesos d’estiu és del tot insostenible, i el Govern, tot i que compta amb dades d’elaboració pròpies que ho acrediten, està passant per alt el fet que l’any 2019 va aprovar la llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica així com la Declaració d’emergència climàtica, fets que l’obliguen sense cap mena d’excusa a prendre mesures contundents especialment en l’àmbit de les àrees marines protegides, com és el cas”.
Manca de voluntat política
Així, des de GxF es denuncia que “des del Govern Balear i les seves àrees directament implicades com són la Conselleria de Mobilitat i la de Medi Ambient, així com d’altres institucions implicades, Autoritat Portuària i Demarcació de Cotes, es troben sempre noves excuses per traslladar la responsabilitat dels uns als altres, i el cert és que atenen més les demandes del sector de les empreses nàutiques que les demandes de la ciutadania i els seus legítims representants”.
Per això, lamentem “la manca de voluntat política per trobar solucions a aquest greu problema tenint en compte que són moltes les normatives mediambientals i les figures de protecció vigents a les nostres costes que obliguen a la seva protecció efectiva i a la del conjunt dels hàbitats que s’hi troben, però la seva aplicació és minsa i clarament insuficient”.
Nova llei de transport marítim i rectificació del Govern
Per tant, i davant aquesta negativa, afirmen que “continuarem donant passes i treballant en noves propostes, com ara l’impuls a una nova llei de transport marítim ambiciosa, que vetlli per un major reconeixement dels drets dels passatgers i també per l’ampliació de les restriccions aplicables al trànsit en aquesta línia, amb la vista posada al compliment dels objectius 2030 i l’Agenda de desenvolupament sostenible.
Així mateix, informen que s’ha convocat d’urgència la comissió de seguiment del pacte al Consell on s’abordarà aquest tema “per tractar-se d’un dels eixos programàtics principals de l’acord entre les formacions signants, amb la voluntat d’impulsar i acordar accions que promoguin
una rectificació urgent per part del Govern de les Illes Balears i de la presidenta Francina
Armengol”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.