Javier Sanz (APB): Les noves concessions de la Savina seran a “15, 20 o 25 anys”
Javier Sanz, president de l’Autoritat Portuària de Balears (APB), ha anunciat a Ràdio Illa que els nous períodes d’explotació de les dos dàrsenes esportives de la Savina seran de “llarga durada”, entre “15, 20 o 25 anys” i portaran aparellades “inversions importants per millorar tot el port”, segons ha concretat. Aquesta postura ja l’havia avançat el passat gener i coincideix amb una de les reclamacions de les empreses usuàries de la Savina. Un dels arguments tant de l’APB com dels usuaris per allargar les explotacions és que les autoritzacions de curta durada, de tres anys, com les actuals, no fomenten l’estabilitat ni les inversions en aquesta infraestructura. Ara per ara l’autorització de la dàrsena de Ponent, en mans de Port Med Formentera SL (del grup Nicolás Mayol), expira l’octubre de 2025, mentre que l’autorització de la dàrsena de Llevant està sota control de Puertos y Litorales Sostenibles (del grup d’Alberto Pedraza) fins al gener de 2025.
“Espai de diàleg”
El president de l’APB ahir visità la nostra illa per celebrar una reunió amb l’objectiu de “crear un espai de diàleg i conèixer les necessitats dels grups d’interès” dels usuaris del port de la Savina. Sanz ha detallat que en aquesta visita ha parlat amb el president insular, Llorenç Córdoba, i amb els responsables de marines esportives, navilieres, empreses usuàries i el sector del taxi, representat per la PIMEF. Sobre les queixes dels usuaris i responsables polítics per l’increment de tarifes que ha experimentat el port de la Savina els darrers anys, Sanz ha declarat: “Són els concessionaris [de les marines esportives] els que posen les tarifes i tampoc he rebut aquesta notícia del sector (…) en canvi, hem parlat de la manca d’aparcament”.
Inversions al port en quatre anys
En aquest capítol, Sanz ha assenyalat que en els “pròxims quatre anys” s’invertiran uns 7 milions d’euros en el port, amb intervencions que comprenen, entre altres, la restauració del dic principal, la modificació de la rampa per a càrrega rodada, la creació “d’oficines i aparcaments” en l’actual edifici de la Casa del Mar i la millora en accessibilitat per a persones amb problemes de mobilitat.
Sobre el Pla Especial del Port de la Savina, Sanz ha assenyalat que “és important per les edificacions”, és a dir, per la gestió terrestre de la infraestructura, i ha precisat que ha caducat una part d’aquest instrument d’ordenació, concretament la que fa referència a l’apartat mediambiental. Tot i això, després d’abordar aquest assumpte amb el president Córdoba, el mandatari de l’APB ha indicat que “s’intentarà solucionar” i “se sol·licitarà [l’aprovació del Pla] una altra vegada”.
El Club Nàutic de Formentera: “Potser existeix, però jo no el conec”
D’altra banda, preguntat sobre la possibilitat de cedir espais al Club Nàutic de Formentera per a l’amarratge social, Sanz no s’hi ha mostrat partidari i ha declarat que aquest club “potser existeix, però jo no el conec”.
Finalment, Sanz ha confirmat que atendrà les demandes del sector del taxi, entre les quals hi ha habilitar una ombra a la zona d’espera, més control en les zones d’accés per al transport públic i la senyalització perquè els ciclistes puguin dirigir-se cap a ses Illetes.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.