TOP
Llorenç Córdoba i Joan Costa durant la inauguració del primer bus elèctric de Formentera. 7bts

Joan Costa ‘Paya’: “Tenim el mateix transport públic que fa 10 anys, cal una resposta de l’administració”

Joan Costa, responsable d’Autocars Paya, concessionària de les línies regulars de transport públic terrestre de Formentera, ha qualificat la inversió de la seva empresa en el primer autobús elèctric de l’illa com a “una passa endavant” i ha apuntat que esperen que “aquesta acció vingui acompanyada de ‘reaccions’ i realment a formentera arribem a tenir un transport públic com avui en dia ens està exigint la demanda que ja estam tenint”.

Situació de bloqueig
Costa ha recordat que l’actual servei “és el mateix que teníem deu anys enrere. En aquesta dècada ha augmentat tot, i el transport públic no s’ha tocat per a res”.

La responsabilitat d’aquesta situació de bloqueig, segons ‘Paya’, cal atribuir-la a diversos factors: “Estàvem pendents de la convalidació de la nova concessió, vàrem frenar la renovació de flotes esperant a veure els vehicles que eren més adequats per a Formentera. Una volta es va saber que es volien vehicles de menys d’onze metres, i que fossin el més ecològics possible, va arribar la covid que ens ho va retardar tot, i llavors el canvi de govern i posteriors complicacions que a vegades sorgeixen sense voler”.

Per això, l’empresa, de mutu propi, ha decidit “anar avançant” tot confiant en la resposta de l’administració. “Actualment, hi ha molt bona voluntat per a superar tota aquesta problemàtica”, ha explicat Costa.

Necessitat d’augmentar freqüències
Ara com ara, la freqüència de transport públic a la línia 1 (es Pujols, Sant Ferran, Sant Francesc, la Savina) és de cada 40 minuts, i a la línia 2 (de punta a punta de l’illa) és de cada hora, i arriba una barca cada 15 minuts. “Estam desfasats” ha indicat Costa, “si volem promocionar el transport públic, nosaltres posam les eines, però l’administració ha d’augmentar les freqüències”.

Per al responsable d’Autocars Paya, l’L2 hi hauria d’haver una freqüència cada mitja hora, i a l’L1, que està rodant en el sentit de les agulles del rellotge, faria falta un autocar rodant en sentit contrari, de manera que es donés una freqüència cada vint minuts. “Amb això, Formentera quedaria amb un servei excepcional. Realment, ho tenim gairebé aconseguit”, ha finalitzat Costa.

Córdoba: “S’ha de compensar l’empresa abans de fer la nova contracta”
A escassa distància del responsable d’autocars Paya, el president Córdoba prenia bona nota de les seves declaracions.

Pel que fa a la renovació de la contracta de transport públic, el cap de govern insular ha puntualitzat que “no és només la contracta, sinó que abans d’això, s’havia obligat la concessionària a fer unes pròrrogues amb unes condicions que s’han d’arreglar abans de fer una nova contracta, o fer més pròrrogues”.

En aquest sentit, Córdoba ha assenyalat que “estam treballant a compensar l’empresa en tot l’esforç que ha fet durant tot aquest temps, ja que no se li ha donat des de l’administració ni el valor, ni s’ha pagat realment el que s’havia dit que s’havia de pagar”.

El president ha acabat lloant “l’esforç que fa l’empresa millorant la flota i donant millor servei malgrat que l’administració igual no estigui responent com havia de respondre”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES