Joan Costa: “Sense ajudes públiques no podem millorar el servei d’autobús”
Joan Costa, responsable d’Autocars Paya, concessionària de les línies regulars de transport públic terrestre de Formentera, ha demanat disculpes per la deficient accessibilitat dels autobusos que una usuària ha denunciat a Ràdio Illa i les xarxes socials aquesta setmana. Costa també ha assenyalat que sense la injecció de sous públics, la seva companyia no pot assumir una millora del transport públic regular.
Així mateix, aquest matí l’empresa ha emès un comunicat de premsa que adjuntam íntegrament:
“Des de la Direcció d’Autocars Paya SL, empresa concessionària del servei regular de viatgers a Formentera, som conscients de les millores que requereixen el servei de transport públic i la mobilitat urbana sostenible de la nostra illa. En els últims anys, per la nostra banda, hem treballat per optimitzar i tornar més eficient el nostre servei, en la mesura que les nostres capacitats i les nostres possibilitats ens han permès.
En aquest sentit (i sense l’afany d’evadir les nostres responsabilitats), no està de més recordar que perquè una concessió d’un servei públic d’interès social funcioni, aquesta ha de ser escoltada i atesa en les seves necessitats per part de les autoritats; especialment si es tracta d’una concessió de transport públic amb una rendibilitat anual que ha vengut sent deficitària en els últims anys.
Som l’única illa de les Balears en la qual no es dóna cap tipus de suport o ajut econòmic (subvencions) als concessionaris per al bon desenvolupament del servei de transport públic; les nostres línies regulars són a risc i ventura de l’empresa.
El dilluns 10 de juny de 2019 vam rebre una crítica, via les nostres xarxes socials, per part d’una usuària del nostre servei; crítica que fins i tot va servir per posar a la discussió pública el tema de les millores del transport públic i la mobilitat sostenible.
Des d’Autocars Paya SL agraïm que s’obrin espais per al debat públic d’aquest i altres temes d’importància per a la nostra illa. Entenem que així la nostra veu, que exigeix la formalització de les ajudes corresponents al servei regular, tendrà més ressò i que al final, es traduirà en la consecució d’un transport públic més eficient a Formentera, que sigui capaç d’oferir més qualitat, comoditat i seguretat en el servei i que al mateix temps sigui econòmicament viable.
Finalment, esmentar que ens consten les bones intencions per part del Consell, però cal anar més enllà del discurs, i accelerar i prioritzar totes les gestions de millora per al transport regular de viatgers a Formentera. Insistim, les vostres reclamacions ens donen suport i ens serveixen de suport per aconseguir els objectius de satisfacció que tots reclamem”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.