Judith Prat: “En els conflictes les dones pateixen una cascada de violència adicional”
Ja som al maig i això vol dir que la desena edició del Formentera Fotogràfica ja és més a prop. I avui al De far a far hem parlat amb la fotoperiodista Judith Prat. Ella, després de llicenciar-se en dret i especialitzar-se en drets humans, va decidir formar-se i dedicar-se professionalment a la fotografia documental. El seu treball busca interpel·lar a l’espectador, provocar en ell no sols una emoció sinó també la reflexió.
En els últims anys ha treballat a Àfrica, Amèrica Llatina i Orient Mitjà documentant temes com la guerra al Iemen, la violència de Boko Haram a Nigèria, el conflicte armat i les mines de coltan a l’RD del Congo, el conflicte al Kurdistan, les condicions de vida de la població siriana refugiada als països veïns o el feminicidi a Ciutat Juárez, entre altres. Totes les seves cobertures i projectes fotogràfics inclouen una marcada perspectiva de gènere i presten especial atenció a la situació de les dones.
Les seves imatges han estat premiades en festivals i concursos internacionals com el Julia Margaret Cameron Award al Regne Unit, Prix de la Photographie Paris, Photofest Award a Mèxic, International Photography Awards (IPA) als EUA, Human photojournalism contest al Canadà, Moscow International Photo Awards o el Seminari de fotografia i periodisme d’Albarracín. Els seus treballs han estat nominats als Premis Gabriel García Márquez de periodisme o al programa 6×6 del World Press Photo.
En la seva ponència, es preguntarà ‘Quina ha estat la mirada dominant durant el segle XX?’ I ens explicarà que El fotoperiodisme, com moltes d’altres, és una professió masculinitzada: el món ha estat fotografiat majoritàriament per homes blancs occidentals de classe mitjana-alta.
No us perdeu aquesta conversa:
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.