TOP
Façana exterior de la residència per a gent gran de Formentera. JRM

La Conselleria de Benestar Social nega les informacions publicades sobre la Residència de Majors des Brolls

El Consell de Formentera, a través de la Conselleria de Benestar Social, informa que davant la recent publicació en un poral d’informacions eivissenc, “vol desmentir categòricament les acusacions abocades i aportar claredat sobre la situació actual del centre”.  Actualment, indica la nota de premsa del Consell, l’horari laboral de les treballadores sociosanitàries continua sent el mateix. “Estem immersos en un procés de negociació oberta amb el personal i els sindicats per a consensuar una solució que beneficiï tant als usuaris com a les treballadores. És important destacar que qualsevol canvi en l’horari es durà a terme després d’arribar a un acord formal”, ha apuntat la Consellera de Benestar Social, Cristina Costa. Una de les motivacions més importants per canviar l’horari, continua el comunicat, és que en cas de baixes inesperades es podria fer front al treball de la mateixa manera, a diferència de l’horari actual el qual deixa a dues auxiliars treballant un torn de 12 hores en moments de molta pressió assistencial.
Des de Benestar Social rebutgen rotundament l’afirmació que els usuaris estan “aparcats” en una sala. De fet, expliquen que “els residents participen activament en activitats dissenyades per un equip tècnic especialitzat, basades en les seves necessitats, motivacions i interessos. A més, s’organitzen excursions i activitats en el centre de dia. L’última excursió va ser ahir divendres 24 al far de la Mola. També es pot trobar imprès i penjat el Plàning de les festes de Nadal on durant el mes de desembre i gener es van fer múltiples activitats temàtiques”.
Al contrari del que s’afirma en la publicació, Costa assegura que “el centre no compta, ni ha comptat mai, amb un tècnic de guàrdia a la nit,
si hi ha urgències s’ha de trucar al 061 o a direcció, depenent del tipus d’urgència. Tal com estableixen els nostres protocols d’actuació”. Així mateix, la Consellera de l’àrea apunta que les crítiques abocades són contradictòries, “d’una banda, s’assenyala com un problema “no passar suficient temps amb els usuaris”, però per un altre, es qüestiona dedicar temps addicional a una usuària que, segons les pautes establertes pel tècnic referent, requereix atenció individualitzada per les seves necessitats específiques”. En aquesta línia, Cristina Costa considera que la majoria de les acusacions presentades en l’article “manquen de fonament i es basen en informació parcial o fora de context, la qual cosa reflecteix un conflicte intern en lloc de la realitat diària de la residència”.
Des de la Conselleria de Benestar Social reiteren el seu compromís amb la millora contínua de la qualitat del servei, treballant diàriament per a garantir el benestar dels seus usuaris i oferir les millors condicions laborals a l’equip de treballadors, mitjançant solucions consensuades i basades en criteris tècnics. Costa sol·licita que s’evitin les especulacions i afirmacions infundades “que no reflecteixen la realitat del centre”. I assegura, finalment, que des de la seva àrea continuaran col·laborant amb els sindicats, treballadores i famílies per a garantir l’excel·lència en l’atenció.

Sortida al Far de la Mola de la Residència de Majors

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES