La Delegació del Govern assegura que el SEPE de Formentera no pateix saturació
La Delegació del Govern central a les Balears ha assegurat a Ràdio Illa que l’oficina de Formentera del SEPE (servei públic d’ocupació estatal) no pateix saturació i funciona a un ritme comparable al de les 15 oficines de les Balears, atenent entre 30 i 40 persones al dia. Una funcionària d’Eivissa es desplaça una vegada per setmana, els matins de dimecres, per atendre presencialment a l’oficina del carrer Pla del Rei 120 de Sant Francesc.
Crítiques
La passada setmana Gent per Formentera denuncià retards en la concessió de cites i el mal funcionament del web d’aquest organisme depenent del Ministeri de Treball i Economia Social. De fet, ahir dimecres, entre les persones que feien cua per ser atesos al SEPE de Formentera, diversos usuaris van lamentar problemes per aconseguir cita o per obtenir el cobrament de prestacions. A més, els darrers mesos, Sa Unió de Formentera i la diputada al Parlament autonòmic, Sílvia Tur, havien denunciat la manca d’atenció presencial a Formentera, una circumstància que ja s’ha corregit.
Demora d’uns 20 dies en la tramitació
La Delegació del Govern ha indicat que no existeix col·lapse a l’oficina del SEPE de Formentera perquè les presol·licituds per demanar qualsevol prestació (com l’atur, ERTO o altres ajudes) van amb uns 20 dies de retard, és a dir, que ara s’estan gestionant els expedients que es registraren a principis de mes. Així mateix, des de la Delegació del Govern s’ha assegurat que s’espera que a principis de març les gestions de les presol·licituds no pateixin aquest retard i vagin pràcticament al dia.
Pel que fa a les sol·licituds d’ERTO col·lectius, la mateixa font ha assenyalat que la tramitació està actualitzada i no hi ha cap incidència en el cobrament.
D’altra banda, des de la Delegació s’ha explicat que si hi ha incidències puntuals en els ERTO, com per exemple no haver cobrat durant un mes, els usuaris tenen a la seva disposició un formulari que trobaran a l’entrada de l’oficina i que es pot omplir i entregar sense haver de demanar cita prèvia.
Sobre la dificultat per aconseguir una cita presencial amb el SEPE, la Delegació indica que les cites disponibles es posen en oferta cada setmana tot i que admet que s’exhaureixen ràpidament.
Nou servei d’atenció telefònica a la tarda
Sobre la impossibilitat de rebre atenció telefònica, la Delegació ha informat que el telèfon que opera de dilluns a divendres de 9 a 14 hores sovint es troba saturat, si bé des de fa dues setmanes s’ha habilitat el servei també a la tarda, de dilluns a dijous de 15.30 a 18 hores. Segons la Delegació, en aquesta franja horària els operaris estan tenint més disponibilitat. El telèfon del SEPE és el 971 99 87 98.
Volum de tramitacions a Formentera
La Delegació ha pogut facilitar les dades de tramitacions del SEPE a Formentera durant el mes de desembre. En aquell període l’oficina del servei d’ocupació de la nostra illa va rebre 308 expedients de prestació per desocupació, ERTO i altres ajudes. D’aquests es varen aprovar 262 i van ser denegats 19, mentre que en queden pendents 13 i sobre els 14 restants la Delegació no n’ha pogut donar informació.
En l’àmbit pitiús, el SEPE ha tramitat, de mitjana durant 2020, més de 16.522 expedients, mentre que durant 2019 es varen tramitar menys de la meitat, 7.925.
Així mateix la Delegació del Govern destaca que el SEPE s’ha reforçat amb la realització d’hores extra per part dels 228 treballadors d’aquest servei a les Balears, entre els quals es compten els 90 interins addicionals que es van incorporar arran de l’increment de feina produït per l’aturada econòmica generada per la pandèmia.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.