“La majoria de les prostitutes de Formentera que atenem són sud-americanes”
Rocío López García, tècnica d’Intervenció Social al projecte Obrint Camins de Metges del Món, parla de la prostitució a casa nostra. L’especialista assenyala que hi ha un elevat grau de rotació entre les persones que exerceixen la prostitució a Formentera i que gairebé totes són estrangeres. López precisa que la seva entitat realitza el treball de camp a Eivissa, des d’on atenen a dones provinents de Formentera. Així mateix espera poder operar també a Formentera si a la nostra illa es destinen ajudes públiques i s’articula una xarxa de voluntariat.
La tècnica de Metges del Món ofereix la conferència “La realitat de la prostitució i l’explotació sexual” que s’havia de celebrar aquesta tarda i que ha quedat ajornada una setmana. L‘acte està inclòs en el cartell del 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, i finalment tendrà lloc divendres 12 de novembre a les 18 h a les aules CEPA, al costat del CEIP Mestre Lluís Andreu.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Pedro Galli
La prostitución es una realidad en nuestras sociedades y una profesión ejercida por millares de mujeres y hombres que merecen la misma protección jurídica y la misma consideración que el resto de los trabajadores. Es esa hipocresía de no reconocer su existencia, la que les condena a la alegalidad, cuando no a la ilegalidad, y la que provoca la situación de marginalidad, indefensión y desprotección de los trabajadores del sexo. Por eso desde el P-LIB exigimos la legalización de la prostitución, la regularización de la situación de las personas que ejercen este oficio y su dignificación social. Los liberales estamos en contra de los “delitos sin víctima” y de su ilegítima represión por
parte de los Estados. La vigencia de estos “supuestos crímenes”, esconde el ansia de establecer intolerables
normas de conducta para llevar a cabo estrategias de ingeniería social desde el Estado,
habilitando jurisdicciones excepcionales, medidas represivas y el desvío de ingentes
cantidades del presupuesto, para estrechar el cada vez más reducido ámbito de nuestra
soberanía personal