TOP
Imatge del Consell de Navegació que s’ha celebrat avui a la Savina.

L’APB anuncia que la marina seca estarà llesta “abans que comenci la temporada”

L’Autoritat Portuària de Balears (APB) preveu invertir al voltant de 8,5 milions d’euros entre 2023 i 2027 en diverses actuacions al port de la Savina. Així ho ha explicat el president de l’APB, Javier Sanz, després de participar en el Consell de Navegació que ha tengut lloc avui al migdia a la Savina.

Marina seca
Entre les intervencions destacades, l’APB ha anunciat que “abans de la pròxima temporada” estarà llesta la nova marina seca, que estarà equipada amb un “pont grua” que permetrà la hissada i avarada d’embarcacions de fins a 7 metres d’eslora, amb una inversió prevista de devers 260.000 euros. L’equipament permetrà el dipòsit, vigilància i custòdia d’embarcacions a terra, així com el subministrament d’aigua i energia elèctrica a aquestes.
La marina seca, que vol respondre a la demanda d’espai per a l’amarrament al port de la Savina, estarà ubicada en el moll comercial (de vora de la torre de capitania del port esportiu de Llevant). L’empresa Puertos y Litorales Sostenibles, S.L., que ja gestiona part de la dàrsena de Llevant, serà l’encarregada d’explotar el servei amb una autorització de dos anys, prorrogable a un més. La superfície de la marina seca serà d’un total de 754,5 m², dels quals 247,4 són de mirall d’aigua i 507,1 de superfície a terra. De moment, l’APB no ha informat de quina serà la capacitat d’aquesta nova marina seca.

La necessitat d’aprovar el Pla Especial de la Savina
Pel que fa al Pla Especial del port de la Savina, des de l’APB s’ha assenyalat que s’ha donat resposta a les propostes del Consell de Formentera i que està pendent de la seva tramitació i posterior aprovació per part de la institució insular. L’entitat portuària ha subratllat que, quan estigui aprovat, el Pla Especial permetrà atendre a les necessitats a mitjà i llarg termini de la Savina. A més, el Pla possibilitarà atorgar concessions a llarg termini als explotadors dels diversos serveis portuaris i superar la fórmula actual de les autoritzacions a curt termini (dos anys).

Seguretat per al trànsit d’embarcacions i ordenació portuària
D’altra banda, l’APB també ha informat que es posarà en marxa un nou sistema de seguretat nàutica per regular les entrades i sortides dels vaixells (‘port control’). En aquest sentit, Sanz ha indicat que s’establiran “carrils” per a la navegació diferenciada de grans i petites eslores. A més, es preveuen millores al dic principal del port per reforçar-lo, ja que, segons ha assenyalat l’APB, es troba deteriorat pel pas del temps.
Sobre l’ordenació dels espais portuaris, que inclou la ubicació dels xàrters o de les embarcacions d’excursions marítimes, Sanz ha declarat que a la Savina “hi caben tots” i que amb “les idees” que “els hi donaran els usuaris” s’intentarà “millorar la distribució dels espais”, tot i que ha aclarit que “canviar [aquests espais] és complicat”.
Finalment, l’APB ha indicat que el pla d’inversions 2023-27 també contempla l’adequació de l’edifici A de la dàrsena de Llevant per traslladar-hi els serveis que actualment es presten a l’edifici de la Casa del Mar, que quedaria lliure per a altres usos que no s’han definit.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES