L’APB aprova les bases per a la marina única de la Savina amb el vot en contra de Formentera
El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Balears (APB) ha acordat a la reunió celebrada avui horabaixa a Palma la licitació d’un concurs públic per a la gestió per un màxim de vint-i-cinc anys d’una única marina de nàutica esportiva al port de la Savina, en comptes de dos, com fins ara.
L’APB ha aprovat la licitació per al port de la Savina malgrat el vot en contra del representant del Consell de Formentera, Artal Mayans. Cal recordar que la seva formació política, Sa Unió, juntament amb GxF i PSOE, havien sol·licitat a l’APB que abans de prendre “qualsevol decisió que hipotequi el futur del port” presentàs el seu projecte en una sessió del Consell d’Entitats, una proposta que va ser rebutjada pel president de l’ens portuari, Javier Sanz.
En nota de premsa, l’APB exposa que la instal·lació comptarà amb amarratges per a embarcacions, una marina seca, dos aparcaments subterranis, l’explotació de diversos edificis i el subministrament de combustibles entre altres serveis a disposició dels usuaris.
En el seu comunicat l’APB justifica la decisió perquè pretén “donar estabilitat jurídica a la gestió nàutica del port de Formentera, fomentar la competitivitat i l’oferta comercial del port, optimitzar recursos, maximitzar l’ocupació de la làmina d’aigua i reduir costos de gestió”.
Valorarà la reducció de les tarifes
El concurs estableix una inversió mínima per part de l’empresa adjudicatària de quinze milions d’euros i valorarà a les bases la reducció de les tarifes per als amarratges, especialment per a les embarcacions de fins a vuit metres d’eslora. També per a les tarifes dels locals comercials, terrasses, aparcaments, subministraments d’electricitat, els serveis d’hissada i avarada de la marina seca.
A més, prevaldran la introducció de millores ambientals com ara la utilització d’energies renovables, ús de materials ecològics, mesures de sostenibilitat i innovació tecnològica.
Taxa anual d’1,2 milions d’euros més un 4% del volum de negoci
Aquests dos aspectes, la inversió i la baixada de tarifes, es valoraran més al concurs, sosté l’APB, que la taxa a millorar, que surt amb un mínim d’1,2 milions d’euros més el 4% del volum de negoci per any. La concessió serà d’un màxim de vint-i-cinc anys.
Les superfícies que seran objecte de gestió suposen uns 26.000 metres quadrats de mirall d’aigua i 23.000 metres quadrats de terra que contemplaran una marina seca per a embarcacions de xàrter de fins a set metres d’eslora, un sortidor de gasoil i altres fonts energètiques no contaminants. A més, hi ha diverses edificacions destinades a locals comercials, oficines i restauració, magatzems, servei de marineria i lavabos, entre d’altres.
Distribució dels amarratges i eslores
Actualment, al port de la Savina hi ha uns 180 amarratges per a embarcacions a la làmina d’aigua. Amb la nova licitació, l’única empresa adjudicatària podrà establir la distribució que consideri oportuna sempre que es compleixi una flota mínima de 75 llocs d’amarratge destinats a xàrter durant els quatre mesos de temporada alta de juny a setembre, 55 amarratges de base tot l’any i sis amarraments per a la utilització pròpia o designació de l’APB per a organismes com a Guàrdia Civil, Salvament Marítim, Duanes, etc.
Dels 75 amarratges disposats per a xàrter, 40 seran per a embarcacions de fins a sis metres d’eslora, 25 fins a vuit metres d’eslora i 10 d’entre deu i quinze metres d’eslora. A més, el concessionari disposarà d’una marina seca que s’amplia de 35 a 55 embarcacions fins als set metres d’eslora, 35 per a xàrter i 20 de llista setena (navegació recreativa).
APB afirma que atén “a la petició del sector del petit comerç”
L’APB assegura en el comunicat que pren aquestes mesures “en resposta a la petició del sector del petit comerç que ha sol·licitat repetides vegades potenciar el xàrter al port de Formentera i de la necessitat social d’augmentar el nombre d’amarradors base per a petites embarcacions”.
La unificació de les dues marines
Amb aquesta unificació de les dues concessions existents, afirma l’APB, “s’aconsegueix una optimització de l’espai que aconsegueix un augment de 42 amarratges nous de fins a 8 metres. A més, el concessionari podrà atendre la demanda d’amarradors durant els mesos de temporada baixa, ja que no podrà destinar a xàrter els 75 llocs ocupats durant l’estiu.
Enderrocament de la Casa del Mar i l’antiga Confraria
La nova concessió disposarà d’una desena d’edificacions, algunes de les quals necessitaran ser remodelades mantenint l’aspecte exterior de les façanes i les característiques arquitectòniques, sense incrementar-ne l’edificabilitat. Altres edificis seran demolits per a la construcció de places soterrades d’aparcament i construïts de nou a la superfície, informa l’APB.
En aquest sentit, s’enderrocaran quatre edificis i se’n construiran o reconstruiran quatre. Dos, un cop s’aprovi definitivament el Pla Especial en tramitació. Entre els edificis que es demoliran per donar pas a noves edificacions hi ha el de la Casa del Mar i el de l’antiga Confraria de Pescadors, que donaran lloc a un de nova planta. Els edificis veuran reordenats els usos, però es mantindran els serveis actuals de restauració, oficines, comerços, marineria, magatzems per a la indústria pesquera i parc infantil.
Les obres es realitzaran en dues fases, tenint en compte l’aprovació definitiva del Pla Especial del port en tramitació i la finalització de les concessions existents en vigor. Totes les actuacions hauran de complir el Pla Especial vigent del port (que data de l’any 2002) així com el nou que es troba a tramitació, que preveu una reducció de l’alçada dels immobles.
Aparcaments subterranis amb unes 200 places
L’empresa adjudicatària construirà i gestionarà a més dos aparcaments subterranis d’aproximadament 200 places per a ús particular i prohibit a les empreses de lloguer: un a la zona de llevant, de gairebé cinc mil metres quadrats, i un altre a la de ponent, de 2.600 metres quadrats.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.