Mayans: “Es va desinflant la necessitat d’assistir” a les fires turístiques generalistes
El conseller insular de Turisme, Artal Mayans, ha atès Ràdio Illa des d’Alemanya, on avui finalitza la fira ITB de Berlín i Formentera es promociona dins de l’estand de les Balears. Mayans ha afirmat que “com passa en altres fires” en aquest esdeveniment ha pogut comprovar que “es va desinflant la necessitat d’assistir-hi”. I reflexiona: “un desplaçament a una fira implica una despesa important i avui dia, quan vens a una fira, fas alguna reunió amb un turoperador o una agència, però totes aquestes cites les pots fer per altres canals. I realment, turistes o públic final que puguis captar, és mínim”.
El titular de Turisme ha assenyalat que “és important replantejar si tot això té sentit (…) hem de seure i decidir-ho tranquil·lament”, en referència a la presència de Formentera en les fires turístiques generalistes, com la de Berlín (ITB), Milà (BIT), Lisboa (BTL), Londres (WTM) o Madrid (Fitur).
Tot i això, Mayans ha precisat que en fires com la WTM de Londres, Madrid Fitur o la ITB de Berlín qui finança l’estand és l’AETIB (Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears), cosa que redueix la partida que hi ha de destinar el Consell.
Per exemple, en el cas de Berlín, el conseller ha apuntat que l’àrea insular de Turisme ha invertit uns 20.000 euros per pagar un cost “mínim” de l’estand així com el desplaçament, estada i dietes de tres persones (conseller, tècnica i director de promoció), una xifra a la qual caldria afegir la despesa de l’àrea insular de presidència, sobre la qual ha declarat que no volia entrar en valoracions. Cal recordar que el vicepresident cessat, José Manuel Alcaraz, ha assegurat en una recent entrevista a Ràdio Illa que aquest cost ascendia a 6.600 euros.
Pel que fa a les fires en què és la institució insular qui ha d’assumir la inversió íntegra de l’estand (com Milà o Lisboa), declara: “Si les has de pagar com a Consell, crec que no compensa la relació de cost amb el benefici que aporta”. Per Mayans, cal estudiar la conveniència d’invertir els recursos públics en altres activitats promocionals, com campanyes en mitjans de comunicació o visites de premsa especialitzada a l’illa.
Fitur, un cas a part
Una menció a part mereix Fitur on, segons Mayans, hi ha “més operadors i agències que volen contactar” i, a més, ha reiterat, les despeses més importants, com l’adquisició de l’espai i el disseny i muntatge de l’estand, les assumeix majoritàriament l’AETIB.
D’altra banda, Mayans ha indicat que Formentera sí que ha de continuar tenint presència en “fires més petites, més concretes, com la de Cannes[ILTM]”, dirigida exclusivament a “professionals” on hi ha “reunions programades cada 15 minuts, i al cap de tres dies, t’has posat en contacte amb moltíssima gent i agències de tot el món”.
Altres fires on, segons el conseller, també convindria continuar assistint, serien les especialitzades en temàtiques determinades, com la Mediterranean Diving Show de Cornellà, específica per promocionar les activitats subaquàtiques. En aquest cas a més, Mayans ha destacat que el Consell hi assistí amb una empresa del sector de Formentera. En el seu parer, el suport i la resposta del sector privat reforça el “sentit” d’aquestes accions promocionals que impulsa el Consell.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.