Passatgers que han perdut connexions aèries denuncien la poca antelació i la manca d’avís en la cancel·lació d’una barca prevista avui a les 6:35
Aquest matí de Tot Sants, una trentena de passatgers, residents i turistes, entre els quals infants, s’han trobat al port de la Savina que la barca de les 6:35 de Balearia que pensaven agafar per viatjar fins a Eivissa, no ha sortit. La raó, segons ha comunicat la companyia a Ràdio Illa, és perquè “en temporada baixa aquest servei no es fa ni diumenges ni festius”. Des de la naviliera, afegeixen que ahir a les 15h van fer efectiu un canvi d’horari en què aquesta connexió quedava suprimida. També indiquen que el nou horari, sense l’Eco Aqua de les 6:35, podia ser consultat en aplicacions populars com Próximo Ferry. Des d’aquest portal indiquen que efectivament, ahir a les 16:30h es va actualitzar la graella de sortides d’avui dia 1 de novembre, i que es va llevar la barca de les 6:35.
Ara bé, els passatgers afectats denuncien diverses qüestions respecte d’aquesta decisió de la companyia que els ha dut a viure moments d’incertesa, nervis i desesperació aquest matí al moll, ja que molts d’ells tenien connexions aèries i d’altres ferris que han perdut. Segons els testimonis que ha pogut recavar Ràdio Illa, alguns d’ells van consultar ahir durant el matí i migdia per assegurar-se que aquesta barca de les 6:35 estava disponible. Per això denuncien la poca antelació, quinze hores, en el canvi d’horari de la companyia.
De fet, en el cas de dues residents de Formentera que tenien una connexió aèria des d’Eivissa que han perdut, ahir nit es varen adonar que la barca havia desaparegut de la graella del portal Próximo Ferry (que ja havien consultat al matí), per la qual cosa, van conduir fins al port en dues ocasions, a la una i a les cinc de la matinada, per comprovar in situ els horaris. Allí es varen trobar que tant en els horaris en paper exposats davant la taquilla de Balearia com també en la pantalla damunt la mateixa oficina de vendes, la barca Eco Aqua amb horari de les 6:35 encara era anunciada.
Aquesta comprovació les ha fet dirigir aquest matí novament fins al port, pensant que sí que podrien fer la travessia fins a Eivissa, per adonar-se que, finalment, la barca, malgrat estar amarrada al port, no sortia i que no hi havia ningú a les taquilles per donar-los explicacions.
Allà s’han trobat, com explicàvem en l’inici de la notícia, amb dues dotzenes llargues més de persones que es trobaven en la mateixa situació. Entre ells residents que tenien connexions de vols a l’aeroport d’Eivissa que han perdut i també turistes, també amb connexions aèries i fins i tot, el cas, que ha pogut conèixer Ràdio Illa, d’un ciutadà que tenia una connexió amb un ferri de la mateixa companyia Baleària que sortia d’Eivissa cap a Barcelona. De fet, aquesta persona va baixar ahir fins a les taquilles de la companyia al port preocupat per si el mal temps faria cancel·lar la sortida. Allí, segons el seu testimoni, li varen assegurar que no patís, que el temps no era tan dolent i que la barca sortiria aquest matí a les 6:35.
En el cas d’una família de nacionalitat francesa amb dos infants petits, el seu bitllet imprès per la mateixa companyia –que il·lustra aquesta informació- fou comprat per aquesta data i hora d’avui. Fonts de Balearia asseguren que “es va avisar per telèfon als passatgers amb reserva”, extrem que els afectats neguen rotundament.
Diversos residents de Formentera han fet publicacions a les xarxes explicant la situació d’aquest matí, i denuncien la poca antelació en aquest canvi, quinze hores, i la manca d’avís per part de la companyia. A més a més, asseguren que faran una reclamació a Balearia.
Fonts de Balearia interpel·lades per Ràdio Illa, reiteren que la naviliera va actualitzar ahir els horaris d’hivern a partir d’avui dia 1 i que des de les tres de la tarda estava tota la programació canviada. També afegeixen que lamenten “la confusió d’alguns passatgers” amb relació a aquest canvi d’horari.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.