Pep Mayans: “En el maig i part de juny no s’han complert les expectatives”
Pep Mayans, president de la Petita i Mitjana Empresa de Formentera (PIMEF), ha aprofitat la presentació a Ràdio llla de la memòria d’activitats 2021 de la patronal per fer una valoració dels primers dos mesos de la temporada, “en què en el maig no s’han complert les expectatives i en el juny tampoc durant la primera quinzena”. D’altra banda, Mayans ha assenyalat que “els preus s’han disparat”, posant com a exemples l’electricitat i el gasoil. Per aquest motiu, els costos de tot el que necessita una empresa s’han encarit molt, ha remarcat. A aquesta inflació generalitzada s’hi ha de sumar la falta de personal. Mayans incideix en què, per comptar amb bons professionals en plantilla, s’han d’oferir bons sous i habitatge, elements que afecten la rendibilitat final dels negocis.
A més, el cap de la patronal ha explicat que enguany els clients li han transmès preocupació al voltant de la falta de serveis del litoral durant els primers mesos de temporada (quioscos i gandules) o les acumulacions dels munts de posidònia de les platges, que encara s’estan retirant. Per Mayans, a més, la venda ambulant irregular “ha tengut el seu agost” per la falta de quioscos i altres serveis al litoral. Sobre el port de la Savina, Mayans ha subratllat la importància del turisme nàutic a Formentera i els problemes d’aquest sector per desenvolupar la seva feina. Així, el president de la PIMEF, ha destacat que a aquest col·lectiu se li han impedit algunes pràctiques que s’han permès en altres casos, en referència als expedients sancionadors que l’Autoritat Portuària de Balears ha tramitat per l’amarratge per abarloament de barques de xàrter nàutic, mentre permet aquest mètode a les embarcacions d’excursions marítimes.
Serveis de la PIMEF als associats
Així mateix, el cap de la patronal, que aglutina més de 250 entitats, entre empreses, autònoms i associacions, ha recordat les actuacions de la PIMEF per dinamitzar l’economia local. Entre altres, ha destacat els serveis d’assessorament, molt actius durant l’època de la pandèmia, així com en camps com el jurídic, l’industrial o l’administratiu. A més, la patronal continua apostant per campanyes com Sa Ruta des Pintxos o la targeta Compra a Casa. D’altra banda, la PIMEF també ha impulsat iniciatives com l’espai de coworking per a emprenedors, la col·laboració amb la passarel·la de moda o els convenis subscrits per rebaixar les despeses energètiques, a més de la creació de la nova Associació Empresarial de Productors Agrícoles de Formentera.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.