PIMEF: “Ja no es pot vendre de tot a qualsevol preu”
Pep Mayans i Lídia Álvarez, president i gerent de la Petita i Mitjana Empresa de Formentera han explicat a Ràdio Illa els resultats de l’enquesta de balanç de la temporada 2019 realitzada entre els empresaris de l’illa. Els representants de la patronal destaquen que s’ha de millorar la relació qualitat preu de l’oferta turística.
Segons l’enquesta, la temporada 2019 ha set normal per un 42% dels enquestats i un 28% la considera bona, mentre que un 22% creu que la temporada ha set dolenta i menys d’un 4% molt dolenta.
La PIMEF subratlla que en comparació amb els resultats de l’any passat, la sensació de “normalitat” ha descendit en gairebé un 10% mentre la consideració de mala o molt mala temporada ha augmentat en un 13%.
Mala relació qualitat preu
Sobre la despesa realitzada per turista, el 51% dels enquestats ha repòs que ha percebut una despesa menor, una dada que ha crescut en 6 punts respecte a l’any 2018. Ara bé, el 53% dels empresaris han admès que no s’ofereix al visitant una bona relació qualitat-preu i la majoria assenyalen que els preus són molt elevats i que van acompanyats per una baixa qualitat i un servei escàs, especialment en els sectors de la restauració i l’allotjament.
Baixada de vendes
Pel que fa a les vendes cal destacar que per a un 56% de les empreses les vendes han disminuït durant la temporada, mentre que un 15% de les empreses enquestades han notat un augment de vendes. Analitzant els resultats per sectors observam que el sector d’hostaleria, en el qual s’inclouen les estades turístiques, ha estat el més castigat i el 52% dels enquestats han patit una baixada entre el 0% i el 25% de vendes. El segueix el sector del comerç amb un 49% afectat amb aquesta baixada. De prop el segueixen el sector dels serveis, amb un 45% i la restauració, amb el 38% dels enquestats, tots dos amb una baixada entre el 0% i el 25%.
Valoració de la regulació de l’entrada de vehicles
Pel que fa a qüestions mediambientals, el 50% dels enquestats no considera que hi hagi hagut saturació a l’illa, mentre que el 45% creu que sí que n’hi ha hagut però menys que l’any passat i un 5,6% opina que hi ha hagut més saturació que el 2018.
Sobre la regulació de l’entrada de vehicles, més de la meitat dels enquestats, un 52,1% considera que aquesta mesura ha set positiva, però un 47,8% creu que ha set negativa. Així mateix alguns dels enquestats que han repòs que la regulació no ha set positiva, han indicat que s’ha creat “una alarma social innecessària que ha contribuït al fet que els turistes busquin altres destins” i que “la falta d’informació cap al turista” i la “lenta resposta de l’administració” han provocat cancel·lacions d’última hora. A més, els participants a l’enquesta indiquen que “la saturació a la carretera ha disminuït per la menor quantitat de turistes i no per la regulació en si”.
D’altra banda, més de la meitat dels empresaris consultats han tengut dificultats per contractar personal i en tots els casos feien referència a la falta d’allotjament i la manca de professionalitat i capacitació.
Univers de l’enquesta
Des de mitjans de setembre a mitjans d’octubre han participat en l’enquesta 153 empreses, tan associades com no, de diversos sectors, com hostaleria i estades turístiques, comerç, restauració i altres serveis com gestories, transports i agències de viatge.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.