TOP
Reunió telemàtica de les Associacions amb el conseller March.

Reclamen suports educatius per a l’alumnat amb necessitats especials

La Plataforma de Famílies Afectades per les Retallades de suport Educatiu a Balears, FARSEB, ha demanat solucions urgents a la conselleria balear d’Educació quant a la situació que està patint de primera mà l’alumnat amb necessitats educatives especials, que no està rebent els suports educatius habituals.
En la reorganització dels centres i el desdoblament d’aules per reduir ràtios, en la majoria de casos s’han nomenat com a tutors i tutores els professionals dels equips de suport dels centres: especialistes en Pedagogia Terapèutica (PT), Audició i Llenguatge (AL) i Atenció a la Diversitat (AD). Això ha suposat que aquells alumnes amb diversitat funcional que estaven rebent aquests suports s’han quedat sense ells. Aquests suports són imprescindibles per a la seva millora educativa i repercuteixen en la inclusió d’aquest alumnat i en l’equitat del sistema.

Contractació de nous docents
La primera demanda ha estat que els professionals de suport tornin a les seves funcions habituals o es dotin amb noves places aquests serveis. El Conseller ha explicat que, partint del llistat de casos presentats amb la reclamació del passat 21 de setembre, s’ha fet una revisió de les dotacions als centres i a partir d’aquesta setmana el Departament d’Inspecció Educativa valorarà la reorganització d’horaris perquè els PT/AD/AL recuperin les seves funcions o bé es dugui a terme la contractació de nous docents.
També s’ha exposat que els serveis externs que donen suport a aquest alumnat, com les UVAI, no estan donant la resposta necessària en aquest moment i sol·licitam una revisió o modificació de les condicions tècniques. El Conseller s’ha compromès a revisar el funcionament d’aquests serveis a cada illa.
Igualment s’ha demanat que no es negui l’entrada de professionals terapèutics particulars a les aules, un dret recollit al Decret 39/2011, que molts alumnes necessiten i que en aquests moments és encara més necessari.

Assistència presencial a classe
S’ha explicat que aquest alumnat pateix de manera especial les conseqüències de la semi presencialitat existent a partir de segon d’ESO. L’atenció a distància no està adaptada a les seves característiques, o directament no és aplicable. Per aquest motiu, s’ha demanat que es garanteixi que aquest alumnat pugui assistir cada dia a classe, un dret recollit a les instruccions publicades però que no sempre es compleix. Aquesta situació es viu de manera concreta als períodes d’aïllament, pel s’ha reclamat que es dissenyi una atenció adient i suficient durant possibles confinaments, en coordinació amb els serveis externs.
Per acabar, com que les necessitats especials inclouen tota la diversitat de l’alumnat, s’ha insistit des de la plataforma en què l’alumnat d’altes capacitats també s’ha vist afectat per aquesta manca de suports, ja que hi ha casos que inclouen altres necessitats especials, les dobles excepcionalitats. També s’ha reclamat que es continuï amb l’aplicació del protocol d’AACC, la creació dels equips especialitats a cada illa i la formació especialitzada de tot el professorat per avançar cap a una inclusió real als centres educatius.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES